Lenovo с оптимистична прогноза за пазара на персонални компютри

Lenovo с оптимистична прогноза за пазара на персонални компютри

Китайският технологичен гигант Lenovo отчете по-голям от очакваното ръст на печалбата за последното тримесечие, след като ограничителните мерки срещу разпространението на коронавируса допринесоха за търсенето на компютри, използвани при работата от вкъщи, предаде Ройтерс.

След обявяването на резултатите акциите на компанията нараснаха с 9,7%.

Печалбата на най-големият производител на персонални компютри в света е нараснала с цели 119% до 466 млн. долара през тримесечието, завършило до 30 юни. Очакванията бяха за ръст до 345,23 млн. долара, сочат данни на Refinitiv.

За същия период приходите на компанията са скочили с 27% на годишна база до 16,9 млрд.. Аналзиаторите очакваха приходи от 16 млрд. долара. Компанията също така отчете марж на нетната печалба от 2,8%, който според нея е най-високият от много години.

От Lenovo заявиха, че  възстановяването на разходите за информационни технологии подкрепя търсенето и поддържането на по-високи средни цени на продуктите на компанията, като тя очаква общият пазар на персонални компютри да продължи да расте през следващите пет години.

„Ускорената дигитална и интелигентна трансформация създаде сериозни пазарни възможности в глобален мащаб“, коментира председателят и главен изпълнителен директор на Lenovo Ян Юенцин.

„Ще продължим да увеличаваме инвестициите си в научноизследователска и развойна дейност, като целта е да ги удвоим в следващите три години“, добави той.

Според анализаторите подкрепеното от пандемията търсене на персонални компютри започва да се забавя, но недостигът на компоненти като чипове, продължава да предизвиква опасения за индустрията.

През второто тримесечие на 2021 г. световните доставки на персонални компютри са достигнали 82,3 млн. бройки, което представлява ръст от 13% в сравнение със същия период на предходната година.

Lenovo е успяла да увеличи преднината си в сектора, доставяйки повече от 20 млн. бройки през три поредни тримесечия. Компанията има пазарен дял от 24,4% спрямо 22,6% за HP и 17% за Dell, показват данните на Canalys.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ