Meta обжалва искането на британските власти да продаде Giphy

Meta обжалва искането на британските власти да продаде Giphy

Компанията майка на Facebook – Meta, обжалва решението на Великобритания, че трябва да продаде платформата за анимирани изображения Giphy, заявявайки, че доказателствата не подкрепят констатацията, че сделката е заплаха за съперниците или може да повлияе на конкуренцията в дисплейната реклама, предаде „Ройтерс“.

Органът за конкуренция и пазари (CMA) нареди на Meta да продаде Giphy, която бе придобита през май 2020 г., след като реши, че сделката вреди на потребителите на социалните мрежи и рекламодателите, като задушава конкуренцията за анимирани изображения. Според антитръстовия регулатор притежаването на Giphy може да помогне на Meta „да увеличи своята вече значителна пазарна сила“.

Това е първият път, в който CMA опитва да блокира голяма дигитална сделка и сигнализира за стъпка към промяна в контрола на „големите технологични компании“.

„Обжалваме решението на CMA за Giphy и ще поискаме отлагане на заповедта на CMA за продажба“, съобщи говорител на Meta. По думите му решението на властите е „погрешно от гледна точка на закона и фактите“, а доказателствата „не подкрепят заключенията или средствата за защита на CMA“.

Половината от трафика към огромната библиотека на Giphy се генерира от платформите на Meta – Facebook, Instagram и WhatsApp. Динамичните файлове, познати и под съкращението GIF, са популярни и сред потребителите на TikTok, Twitter и Snapchat. От CMA се опасяват, че Meta може да ограничи достъпа или да принуди своите конкуренти да предоставят повече потребителски данни.

От технологичния гигант заявиха, че няма да променят условията за достъп за конкуренти, нито ще събират допълнителни данни от използването на GIF файлове, които нямат онлайн механизми за проследяване като пиксели или бисквитки, каквито обичайно се използват.

Регулаторът е загрижен и за това, че Meta е закрила прохождащия рекламен бизнес на Giphy, премахвайки потенциален източник на конкуренция. От Meta обаче твърдят, че рекламният бизнес на платформата е неуспешен и ако има потенциал да се превърне в основен конкурент, моделът му може да бъде възпроизведен от всеки друг доставчик на GIF файлове.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ