Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Mozilla с нови източници на приходи
Създателите на популярния браузър Firefox се обединиха с шведската компания ProtonVPN за да предложат VPN услуги на потребителите, като всяка от компаниите получава част от приходите, идващи от потребителите.
Mozilla пуснаха нови проекти, чиято цел е да диверсифицират приходите на компанията, които към този момент идват най-вече от разплащания от search провайдъри и от собствениците на конкурентния браузър на Google - Chrome. Очаква се съвсем скоро някои потребители да започнат да виждат вградени в браузъра реклами за VPN (virtual private network) – услуга, която криптира целия трафик и го пренасочва през сигурен сървър, поясняват специалисти от Софтуерния университет.
„Направихме множество проучвания и анализирайки ги ние открихме, че нашите потребители искат Firefox да защитава още по-добре тяхното лично пространство, когато са свързани към интернет чрез публична мрежа, каквито са мрежите в кафетата и летищата“, коментира Крис Мор, ръководител на проекта „Firefox Growth“. Във връзка с тези резултати Mozilla решава да инвестира в нова идея: продавайки VPN услуги.
Първоначално тестовете ще започнат на територията на САЩ, където потребителите на Firefox ще виждат реклами, които показват, че срещу $10 месечна такса ще могат да се включат към VPN мрежата на Proton – шведски доставчик на VPN услуги. От Mozilla са се спрели на тази фирма, тъй като тя има строга политика на поверителност и не държи логове (записи, които се съхраняват с различни цели) на никакви потребителски данни. Приходите ще се разпределят между двете компании. Услугата, която ще се продава на Firefox потребителите ще бъде идентична с Plus планът на ProtonVPN, който обхваща до 5 устройства.
Освен от VPN, от Mozilla обмислят и други източници на приходи. Този проект за сега се нарича „Search Shortcuts“ и ще позволи на компанията да събира такси (комисионни) от онлайн платформата Amazon. В браузъра ще се появят двойка икони – „Google” и „Amazon”. Когато бъдат кликнати браузърът автоматично ще отвежда курсора до address линията, където ще се появява съответната ключова дума (“@google” или “@amazon”). Всяко нещо, което потребителят изпише след нея ще бъде цел на търсенето на потребителя в съответния сайт. Предимството е че потребителите ще могат да търсят из съответните сайтове директно, без да им се налага да чакат Google.com или amazon.com да заредят.
Покупките, които Firefox потребителите ще направят в Amazon след такова търсене ще водят до получаване на част от сумата, която потребителите плащат към Amazon. Размера на комисионните ще варира от 1% до 10%.
Автор: Георги Кацаров
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Все по-малко хора търсят убежище в Германия
Свят |От КНСБ предлагат друго мерило за доходите на българина
България |Ето как обядът на милиардер във верига за бързо хранене вдигна акциите на няколко компании с 30 процента
Лидерство |Над 450 милиона килограма тикви изгниват по сметищата в САЩ всяка година след Хелоуин
Любопитно |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Свят |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |Зеленски с пакет от мерки за подпомагане на украинците през зимата
Свят |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Радев: България и Египет са отворили нова глава в отношенията си
България |Военният министър на САЩ пристига във Виетнам за преговори за военни доставки
Свят |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.