Над 65 български фирми пренасочиха производството си към предпазни материали

Над 65 български фирми пренасочиха производството си към предпазни материали

За по-малко от месец над 65 фирми в България са се преориентирали към производство на различни защитни продукти. Това сочи проучване на платформата за предоставяне на бизнес информация Industry Inform.

Производството им е било пренасочено към маски, дезинфектанти, предпазни шлемове и очила, ръкавици, медицински консумативи, хранителни добавки, и дори специална кабина за дезинфекция. За отбелязване е, че това не е основната дейност на по-голямата част от фирмите, вместо това са се преориентирали спрямо ситуацията. 

Най-бързо на извънредната ситуация са реагирали шивашката индустрия, козметиката и фармацевтичната индустрия, сочат данните на платформата. Но, дори и сектори, които по никакъв начин не са свързани с предпазните средства, като офис консумативи и рекламни агенции, търсят начин да отговорят на новото търсене.

Печатници, които отчитат намалели поръчки поради затворени офис-сгради и търговски центрове са започнали производството на предпазни шлемове, предпазни плексигласови стени за банкови офиси и други учреждения, магазини, фризьорски салони, маски с печат, куки за безопасно отваряне на врати и други.

Над 10 български модни бранда са добавили към линиите си предпазни маски като моден аксесоар към тоалетите дори в допълващи се материи и актуални за сезона цветове. Производител на съвременно облекло с бродерии в български народни мотиви е започнал да шие и подарява към всеки артикул маска с шевица. Козметичните компании преминаха най-бързо към допълване на продуктовите си линии с дизенфектанти и почистващи препарати, щадящи кожата и унищожаващи вируса, посочват още в проучването.

„Положителна тенденция е, че кризата и затруднените международни доставки ще обърнат България и Европа към местното производство. Това ще помогне и за запазването на част от работните места. Недостигът на предпазни средства в държави като Германия и Австрия предоставя и възможности за износ, когато вътрешните нужди на България бъдат задоволени и ограниченията за това отпаднат“, коментира д-р Дамова, създател на Industry Inform.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ