Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|The New York Times купи спортен сайт за 550 млн. долара
The New York Times Co. купува сайта за спортни новини The Athletic в сделка за 550 млн. долара, най-скорошният ход в стратегията за разширяване на аудиторията от абонати, плащащи за съдържание онлайн, предаде „Асошиейтед Прес“.
За разлика от много други локални новинарски издания The New York Times просперира в последните няколко години. Вестникът спечели милиони абонати по време на управлението на бившия американски президент Доналд Тръмп и пандемията, поддържайки заявената си цел за 10 млн. абонати до 2025 година.
Към последното тримесечие изданието има близо 8,4 млн. абоната. „Сега преследваме цел, значително по-голяма от 10 млн. абонамента, и вярваме, че The Athletic ще ни позволи да разширим нашия пазар от потенциални абонати“, каза в изявление главният изпълнителен директор Мередит Левиен.
Това е едно от най-големите придобивания, които изданието предприема. То похарчи 1,1 млрд. долара за Boston Globe през 1993 г. и други 410 млн. за About.com през 2005 г., като по-късно продаде и двете на по-ниска цена.
Дигиталните медии се консолидират, за да си помогнат в конкурирането за приходи от онлайн реклами с технологични гиганти като Facebook и Google. Германският конгломерат Axel Springer купи Politico, а Vox Media купува Group Nine Media. На свой ред BuzzFeed купи HuffPost.
The Athletic отразява играта на над 200 отбора и е основана през 2016 година, като има 1,2 млн. абонати. В редакцията на медията работят над 400 души. The New York Times има над 2000.
Обсъждането на сделката започна миналото лято, но преговорите пропаднаха. The Athletic беше в разговори и с Axios. След финализирането на продажбата, което се очаква през текущото тримесечие, сайтът ще стане дъщерно дружество на Times Co. и ще продължи да функционира отделно. В мениджмънта няма да има промени.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.