The New York Times купи спортен сайт за 550 млн. долара

The New York Times купи спортен сайт за 550 млн. долара

The New York Times Co. купува сайта за спортни новини The Athletic в сделка за 550 млн. долара, най-скорошният ход в стратегията за разширяване на аудиторията от абонати, плащащи за съдържание онлайн, предаде „Асошиейтед Прес“.

За разлика от много други локални новинарски издания The New York Times просперира в последните няколко години. Вестникът спечели милиони абонати по време на управлението на бившия американски президент Доналд Тръмп и пандемията, поддържайки заявената си цел за 10 млн. абонати до 2025 година.

Към последното тримесечие изданието има близо 8,4 млн. абоната. „Сега преследваме цел, значително по-голяма от 10 млн. абонамента, и вярваме, че The Athletic ще ни позволи да разширим нашия пазар от потенциални абонати“, каза в изявление главният изпълнителен директор Мередит Левиен.

Това е едно от най-големите придобивания, които изданието предприема. То похарчи 1,1 млрд. долара за Boston Globe през 1993 г. и други 410 млн. за About.com през 2005 г., като по-късно продаде и двете на по-ниска цена.

Дигиталните медии се консолидират, за да си помогнат в конкурирането за приходи от онлайн реклами с технологични гиганти като Facebook и Google. Германският конгломерат Axel Springer купи Politico, а Vox Media купува Group Nine Media. На свой ред BuzzFeed купи HuffPost.

The Athletic отразява играта на над 200 отбора и е основана през 2016 година, като има 1,2 млн. абонати. В редакцията на медията работят над 400 души. The New York Times има над 2000.

Обсъждането на сделката започна миналото лято, но преговорите пропаднаха. The Athletic беше в разговори и с Axios. След финализирането на продажбата, което се очаква през текущото тримесечие, сайтът ще стане дъщерно дружество на Times Co. и ще продължи да функционира отделно. В мениджмънта няма да има промени.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ