Помощници, а не конкуренти на служителите

Помощници, а не конкуренти на служителите

Над 60 робота действат в екипите на УниКредит Булбанк и „УниКредит Кънсюмър Файненсинг“ и улесняват обслужването на клиентите

Kакво си представяте, когато чуете, че „има една стая с роботи“ в банка? Най-често това, което сме виждали във филмите – метални, тромави, но безотказно вършещи всяка работа машинки. Всъщност за образа на роботите отговорен е не само Холивуд, но и в голяма степен и мащабната кампания по запознаването на света с хуманоида София.

В банките обаче роботите изглеждат съвсем различно. В УниКредит Булбанк и „УниКредит Кънсюмър Файненсинг“ има специални екипи, създаващи софтуерни роботи, които имитират човешки дейности. „Досега двата екипа са създали 60 робота, които изпълняват различни задачи или дейности вместо служителите на „УниКредит“, обяснява Димитър Донев, мениджър от отдел „Дигитална трансформация“ на банката.

Роботите облекчават работното всекидневие, въвеждайки информация от финансови отчети в системите на банката. Освен че е много и досадна, тази работа крие и голям риск от грешки, т.е. идеална е за роботи. Друг робот е „натоварен“ да разпраща специфични извлечения.

Големият обем работа покрай промяната на условията за стотици клиенти, които се възползваха от възможността да разсрочат кредитните си задължения, пък „ражда“ робота в „УниКредит Кънсюмър Файненсинг“. Там той работи в полза на клиентите, получили необходимата подкрепа да преминат през кризата, породена от Covid-19.

Натиснете бутона, роботът ще свърши работата

Благодарение на разширение на роботизацията в процеса за дистанционно подписване на договори за потребителски кредит в „УниКредит Кънсюмър Файненсинг“ клиентите на 9 филиала вече имат възможност лесно и бързо да подпишат договора си за кредит през приложението Булбанк Мобайл. Необходимо е клиентът да отговаря на определени условия и да има активно мобилно банкиране, където да прегледа документите и да ги подпише с едно натискане на бутон „Подпиши“ на екрана. След това робот извършва цялата административна дейност по усвояване на кредита. „Въвеждането на тази нова функционалност улеснява както клиентите, така и служителите и същевременно помага да вървим към по-екосъобразно и устойчиво развитие“, посочват от „УниКредит Кънсюмър Файненсинг“.

Каква е крайната цел?

„Идеята на това роботите да се включват все по-активно в работата – и в УниКредит Булбанк, и в „УниКредит Кънсюмър Файненсинг“ – е една: повече време за служителите за важните неща“, обяснява Димитър Донев.

[[{"fid":"371406","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":1906,"width":3024,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

Димитър Донев, мениджър от отдел „Дигитална трансформация” в банката

Това са нещата, в които хората са незаменими – посрещането на клиентите с усмивка, консултирането им, за да намерят най-подходящите за тях финансови решения, генерирането на нови идеи.

А роботите – те, без да се оплакват, поемат машиналната, често повтаряща се дейност. В ролята на приятели или поне на помощници, а не на конкуренти за работни места.

Автор: Екатерина Анчева. Текстът е от бр. 02 на сп. "Мениджър"

 

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ