Потребителското доверие в САЩ бележи най-високото си равнище от 2000 година

Потребителското доверие в САЩ бележи най-високото си равнище от 2000 година

Потребителите в САЩ се чувстват най-уверени от 2000 година, информира Асошиейтед прес.

Индексът на потребителското доверие, измерван от частния институт Конфърънс борд (Conference Board), е достигнал 130 пункта този месец - най-високата стойност от ноември 2000 година. През януари показателят бе на равнище 124,3 пункта.

Индексът отчита оценката на потребителите за текущите икономически условия и очакванията им за идните шест месеца. И двата подиндекса са се повишили през февруари.

Силният пазар на труда е увеличил доверието. Равнището на безработица е 4,1 процента, което е 17-годишен минимум.

Потребителите са пренебрегнали силната променливост на фондовите борси.

Като цяло потребителите остават доста уверени, че икономиката ще продължи да расте с бързо темпо през следващите месеци, посочва директорката за икономическите показатели на Конфърънс борд Лин Франко.

Икономистите следят много внимателно тези данни, тъй като потребителските разходи допринасят за около 70 на сто от икономическата активност в Съединените щати.

Източник: БТА

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ