Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Потребителското потребление се влошава за втори пореден месец в Германия
Германското потребителско доверие е спаднало през юни за втори пореден месец, въпреки че потребителите възприемат икономическите перспективи на страната в по-широк план като стабилни. Това сочи месечното проучване на компанията за маркетингови анализи GfK, цитирано от ДПА.
Потребителското доверие този месец представя изключително непоследователна картина, съобщи GfK.
Въпреки че анкетираните възприемат основната икономическа ситуация на Германия като малко по-добра, те са значително по-песимистично настроени в очакванията си за личните си доходи, отколкото през май.
Нюрнбергската компания GfK уточни днес, че потребителското доверие през юни е било на равнище 10,1 пункта, а предварителният индекс на доверието за юли - 9,8 пункта. През май показателят бе 10,2 пункта.
След като очакванията за доходите останаха до голяма степен стабилни напоследък, през юни те понесоха сериозен удар, каза експертът от компанията Ролф Бюркъл. Този показател е изгубил 12,2 пункта до 45,5 - най-ниското равнище от март 2017 година.
Германският трудов пазар, на който намирането на квалифицирана работна ръка е трудно, допринесе за засилване на очакванията за доходите, но има все повече признаци, че бумът на работните места затихва, каза Бюркъл.
Страховете от безработицата се засилват сред някои трудещи се, допълни той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.