Талантите, технологиите, партньорите - факторите за успех след пандемията

Талантите, технологиите, партньорите - факторите за успех след пандемията

Талантите, технологиите, партньорите - факторите за успех след пандемията

Най-голямото предизвикателство през следващите няколко години е управлението на работна сила във всички области. Зад това мнение застават множество изпълнителни директори на компании от целия свят, участвали в ново глобално проучване на IBM Institute for Business Value (IBV).

Проучването показва, че най-добрите изпълнителни директори, чиито компании отчитат ръст на приходите от 20%, смятат, че за постигане на успех след пандемията от COVID-19 са най-важни талантите, технологиите и партньорите.

Проучването „Открийте най-важното за вашата компания“ (Find your essential) обхваща 3000 изпълнителни директори в 26 индустрии и близо 50 държави. То е проведено е в сътрудничество с Oxford Economics и се ползва с повече от 20-годишния опит на IBM в годишните проучвания сред главни изпълнителни директори.

„Пандемията от COVID-19 предизвика много лидери да преоткрият и ускорят своите стратегии за цифровизация.“, каза Георги Ганев, търговски директор на IBM България. „Проучването показва, че изпълнителните директори от ЦИЕ и други части на света до голяма степен мислят сходно, когато става въпрос за назоваването на четирите напредничави технологии – Интернет на нещата, хибридни облачни технологии, изкуствен интелект и автоматизация, които ще направят бизнеса им по-интелигентен, по-бърз и по-устойчив на фона на промените, които пандемията внесе във всички отрасли."

Избор на гъвкави и мащабируеми технологии в основата на бизнеса

Според проучването, анкетираните в световен мащаб главни изпълнителни директори смятат, че облачните технологии, интернет на нещата, и роботизираната автоматизация на процесите (RPA) са най-добрите технологии, които ще донесат ползи за техния бизнес през следващите няколко години.

[[{"fid":"368821","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":677,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]

74% от изпълнителните директори смятат, че облачните изчисления ще помогнат най-много за постигането на резултати през следващите две до три години.

 

Изпълнителните директори на компаниите с по-слаби резултати отбелязват, поставянето на технологиите в основата на бизнесите им е двойно по-голямо предизвикателство. Мениджърите на по-успешните организации, осъзнават, че е важно да са в крак с нововъзникващите технологии, тъй като те еволюират и съответно е необходима и промяна в употребата им в основата на бизнеса.

„Отличниците“ в световен мащаб очакват изкуственият интелект да постигне резултати през следващите две до три години. За разлика от тях, двойно по-малко от анкетираните изпълнителни директори на компаниите с по-слабо представяне не споделят това мнение. Тезата на IBM е, че лидерите на по-успешните компании може да са по-напред от своите колеги при внедряването на ИИ в своите организации. Те поставят изкуствен интелект в основата на интелигентните работни процеси, вместо само в еднократни или несвързани пилотни проекти.

[[{"fid":"368823","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"3":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":799,"width":1201,"class":"media-element file-default","data-delta":"3"}}]]

52% от изпълнителните директори очакват изкуственият интелект да помогне най-много за постигането на резултати през следващите две до три години.

Изградени върху хибридна облачна инфраструктура технологии, като изкуствения интелект, Интернет на нещата и автоматизацията могат да направят основните ключови бизнес процеси като верига за доставки, финанси, човешки ресурси, обществени поръчки, по-адаптивни и интелигентни, позволявайки по-голяма ефективност и ефикасност в постоянно променящата се бизнес среда и да предоставят повече данни в реално време във всички бизнес звена.

Залагаме на човешкия ресурс

Годишното проучване на IBM установи, че за по-голямата част от анкетираните въвеждането на дистанционна работа е бил основен приоритет през 2020 г. Половината от изпълнителните директори на най-успешните компании считат, че дистанционното управление на персонала във всяка сфера ще бъде най-важното предизвикателство за лидерите през следващите няколко години. За сравнение, само 25% от мениджърите на компании с най-слабо представяне в класацията за 20% ръст на приходите, определят това за приоритет.

[[{"fid":"368822","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"2":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":677,"width":1200,"class":"media-element file-default","data-delta":"2"}}]]

Според 61% от изпълнителните директори въвеждането на дистанционна работа е бил основен приоритет през 2020 г.

В допълнение, 77% от изпълнителните директори на по-добре представящите се компании съобщават, че ще се фокусират върху благосъстоянието на служителите, дори ако това се отразява на краткосрочните бизнес резултати.  За сравнение, този процент при  мениджърите на компании с по-ниски резултати е 39%. Това показва, че анкетираните лидери на топ организации в този момент са силно фокусирани върху човешкия ресурс.

Свързано глобално проучване на потребителите на IBM, пък показва, че всеки четвърти служител съобщава, че планира да смени работодателя през 2021 г., като посочва необходимостта от по-гъвкав график на работа или местоположение като основна причина за това.

Партньорства за постигане на успех чрез иновации

Изпълнителните директори на по-успешните компании също така поставят по-голям фокус върху партньорствата, според проучването на IBV. 63% от тях казват, че партньорствата са станали по-важни за стимулиране на бизнес представянето. Само около половината от мениджърите на по-слабо представените компании казват същото. Въз основа на резултатите от това проучване, тезата на IBM е, че изпълнителните директори на компаниите лидери намаляват фокуса си върху собствените си силни страни и разчитат на партньори и екосистеми за достъп до различни идеи и възможности за иновации.

В допълнение, IBM отбелязва, че екосистемите могат да играят ключова роля в стимулирането на трайни промени, тъй като много лидери все повече виждат как техните организации могат да помогнат за справяне с взаимосвързани глобални проблеми, като изменението на климата.

Проучването на IBV включва препоръки от IBM за това как лидерите могат да използват моментната ситуация, за да се пренастроят и да се съсредоточат върху това, което може да е от съществено значение за успеха: избор на гъвкави и мащабируеми технологични платформи, като отворен хибриден облак, инвестиране в цялостното благосъстояние на своите служители и създаване на партньорства, водещи до успех с открит иновационен подход.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ