Работодателска марка, създадена от служителите

Работодателска марка, създадена от служителите

Brandworks и H-Vision помогнаха на "Еконт" да изгради бранд, еднакво близък до всички служители и партньори

Опитайте се да се сетите за компании в България, които имат 3000 и повече служители в мрежа, и вероятно ще стигнете до пръстите на втората ръка. Ако добавим в картинката структура от близо 630 офиса в цялата страна, управлявани от почти 400 партньори, ще получим сложния модел на бизнеса на "Еконт". Логично идва и въпросът "Как да направим така, че всеки служител, дори в най-отдалечения офис, да се чувства активна част от компанията?".

"Еконт" не е обикновена компания, която разнася пратки. "Еконт" допринася за развитието на бизнес средата, онлайн търговията, стандарта на живот на хората и дори нивото на познание в обществото. Затова си поставихме голямата цел да бъдем добър пример за поне 4 млн. клиенти в България", казва Донка Илиева, директор корпоративна култура в "Еконт".

През 2016 г. компанията започва работа с Brandworks - звеното за бизнес трансформации на Publicis One - да събере в брандбук* ценностите на компанията и визията за бъдещето на брандa и бизнесa. Още след първите разговори обаче задачата се разраства в цялостна кампания за employer branding, която да обхване всички в мрежата на "Еконт" и да създаде нови възможности за разрастване.

Обсегът на проекта е отвъд специализацията на само един отдел в "Еконт" или само една партнираща агенция. Това довежда до формирането на партньорство между Brandworks и HR компанията

H-Vision - с фокус върху изследването на вътрешните процеси и взаимодействия в "Еконт". Събраният екип провежда няколко уъркшопа, интервюта със собственици на офиси и анкети с клиенти в над 20 града в страната. Успоредно с това започва вътрешно проучване на удовлетвореността и ценностите на служителите, в което се включват близо 700 души от компанията.

"Изследвахме в дълбочина как работи самият бизнес модел, какви са ролите и връзките между отделните звена и хора, какви проблеми има в момента или евентуално биха могли да се появят", обяснява Диляна Добринова от Brandworks. "Проведените формати за изследване имат и допълнителен ефект - чрез разговор за ценностите да спомогнем за по-доброто им осмисляне и приемане. Сега, когато имаме ясен бранд, той не изглежда като нещо, което е измислено от агенция, а е създаден и валидиран от самите служители", допълва тя.

По думите на Донка Илиева решението служителите в офисите да бъдат въвлечени активно в проекта е от ключово значение за резултатите.

"Особеното на този проект беше, че дадохме на "Еконт" цялостна услуга по начин, който не е правен досега в сферата на работодателския брандинг в България. Имахме желание да дадем на клиента резултат, който е смислен и ценен, и съм много щастлива от това общо пътуване", казва управляващият директор на H-Vision Милена Хаджииванова.

До края на годината "Еконт" ще разполага с цялостен брандбук, а след това ще се фокусира върху изграждането на работещи комуникационни канали. Целта е служителите и партньорите да възприемат и излъчват ценностите чрез поведението си към клиентите.

"Благодарение на този проект разбрахме, че не е достатъчно човек да опише нещата на хартия. Открихме нуждата да придадем дълбочина на философията на компанията и ролята є. Резултатът е бранд библия на "Еконт", която разкрива ролята на компанията в живота на служителите, бизнес средата и изобщо обществото", завършва Донка Илиева.       

* Документ, в който са описани логото, корпоративните цветове, посланията на бранда и как да се ползват.

Алек Вучков

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ