Шеф на авиокомпания предвижда бъдеще, в което ще се плаща на хората да летят

Шеф на авиокомпания предвижда бъдеще, в което ще се плаща на хората да летят

Шеф на авиокомпания предвижда бъдеще, в което ще се плаща на хората да летят

Откакто стартира през 2014 г., исландският нискотарифен авиопревозвач WOW Air привлича все повече внимание и създава конкуренция с много ниски цени на международните полети, разказва Business Insider. Със своите лилави самолети, компанията предлага ултраевтино пътуване на далечни разстояния. През януари тя пусна в продажба билети за 69 долара в едната посока от САЩ до Европа. През юни последва разпродажба на трансатлантически билети за 55 долара. Тези цени помогнаха да се популяризира WOW Air, чиито бизнес се очаква да се удвои по размер в рамките на следващите две години. 

Логично следва въпросът: Колко дълго може да продължава това поевтиняване? 

В отговор, създателят на WOW Air и главен изпълнителен директор Скули Могенсен коментира в интервю за Business Insider: "Аз виждам ден в бъдещето, когато ние ще плащаме на хората да летят с нас". Ето какво точно има предвид:

В продължение на години авиолиниите с евтини билети работят за диверсифициране на източниците на приходи и намаляване на разчитането на продажби от билетите, за да печелят. Първоначално те започнаха да събират пари от неща като избор на седалки, ранно качване в самолета, храна на борда. Освен това развиха мощни бизнес партньорства с хотели, ресторанти и агенции за наемане на автомобили в чужбина, както и с други бизнес играчи от туристическата и пътническа индустрия. С това авиокомпаниите си подсигуряват да печелят чрез обслужване на всички нужди на клиентите си, купили билети от тях. 

"Нашата цел - и ние работим засилено към нея, е допълнителните ни приходи в действителност да надхвърлят пътническите ни приходи", казва Моргенсен. "Която авиокомпания стане първата, постигнала това, ще промени играта", продължава той. 

На теория, като се намалява зависимостта на компанията от продажбата на билети, цените на билетите, предлагани пред хората, стават все по-маловажни за авиобизнеса. И в най-екстремния случай може да стане така, че фактът, че пасажерът е в полета да бъде по-решаващ за приходите на компанияята от това колко го е таксувала тя като билет за въздушния транспорт. 

Така ще бъде, ако повечето от парите, които прави фирмата, идват след като хората са си купили от нея билети. И така WOW Air технически погледнато може да започне да плаща на хората да бъдат в нейните самолети и все още да прави пари от техните пътувания. 

По думите на бившия технологичен предприемач и инвеститор Скули Могенсен, WOW планира да отиде дори по далеч по отношение на потребителската ангажираност. Тя ще работи за създаване на по-дълбока, по-персонализирана връзка с клиентите, която се основава на знания за по-ранното им поведение, за нуждите им, като "очевидно ще има предвид винаги тяхната защита на личните данни". 

"Ако можем да разбираме нуждите на човека по-добре, това ще ни позволи да си взаимодействаме с него по-ефективно и да му помагаме да има по-успешно пътуване, било то по работа или за удоволствие", казва Могенсен. 

В допълнение, компанията разглежда серия от иновативни начини да награждава пътниците си финансово. В това се включва и потенциално заплащане на пасажери, чиито публикации в социалните мрежи генерират бизнес за WOW. Целта е ефективно и искрено да бъдат превърнати потребителите в посланици на бранда WOW. 

"Съществуват най-различни интересни възможности чрез използване на технологиите и социалните мрежи", казва още Могенсен. "Хората са склонни да правят много снимки докато пътуват, да споделят преживяванията си. Виждаме много интересни начини да ги снабдяваме със силата да разпространяват неща за WOW и съответно да ги възнагждаваме подобаващо". 

"Искам да изградя велика компания и да се забавлявам докато го правя", казва Могенсен. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ