Силен ръст на продажбите на Adidas въпреки бойкота в Китай

Силен ръст на продажбите на Adidas въпреки бойкота в Китай

Силен ръст на продажбите на Adidas въпреки бойкота в Китай

Германският производител на спортни стоки Adidas повиши прогнозата си за годишната печалба въпреки спада на продажбите в Китай, където потребителите бойкотират марката заради позицията ѝ срещу предполагаеми нарушения на правата на човека, предаде Си Ен Би Си.

Във финансовия си отчет за второто тримесечие Adidas обяви, че приходите на компанията са нараснал във всички региони с изключение на т.нар. „Голям Китай“, включващ Хонконг и Тайван. Продажбите на компанията са нараснали с 55% в сравнение със същия период на предходната година, като този резултат се дължи основно на търсенето в Европа и САЩ.

„Виждаме много силен растеж в Северна Америка, Латинска Америка и Европа, както и несигурност в Китай. Аз обаче вярвам, че представянето ни в Китай също ще бъде много успешно тази година“, коментира изпълнителният директор на Adidas Каспър Рорстед.

Нетната печалба на Adidas за второто тримесечие е достигнала 397 млн. евро, като за сравнение, през същия период на 2020 г. бе отчетена загуба от 295 млн. евро.

В същото време приходите от онлайн продажби са паднали с 14%, тъй като все повече хора имат достъп до физически магазини.

Рорстед заяви, че онлайн продажбите преминават през период на „нормализация“ след необичайно високите нива през миналата година, предизвикани от пандемията.

Що се отнася до региона „Голям Китай“, продажбите са паднали с 16% на годишна база през второто тримесечие.

„Поради геополитическото напрежение видяхме въздействие върху продажбите в Китай, особено върху нашия онлайн бизнес. Смятаме, че нещата ще се върнат към нормалното с времето“, каза Рорстед.

Тези резултати идват на фона на бойкота на китайски потребители срещу международни компании заради позицията им по твърденията за нарушения нa чoвeшĸитe пpaвa cpeщy мюcюлмaнитe-yйгypи в ĸитaйcĸaтa пpoвинция Cиндзян. Китай определя тези твърдения като лъжи.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ