Спад на бизнес доверието в Германия заради изборите

Спад на бизнес доверието в Германия заради изборите

Оптимизмът на германския бизнес е отслабнал през септември преди изборите и на фона на опасенията около укрепването на еврото. Това сочи публикувано днес ключово изследване.

Мюнхенският институт Ifo съобщи, че неговият индекс, измерващ нагласите на бизнес средите, е отстъпил до 115,2 пункта този септември спрямо 115,9 пункта през август.

Стивън Браун, икономист за Capital Economics, коментира, че по-силното евро може да е оказало натиск на доверието.

Поскъпване на валутата може да ощети износа на една страна.

Курсът на еврото се повиши до около 1,20 долара спрямо 1,05 долара в началото на годината.

И все пак резултатът от проучването остава доста над осреднената дългосрочна стойност за периода след 1991 година (102,1 пункта), тъй като Германия се радва на стабилен растеж и ниска безработица.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Топ 5 бизнес книги, изисквани за прочит от Харвардския университет
Посланието на европейските лидери към Тръмп: Подкрепата за мира означава подкрепа за Украйна
Най-големият музикален фестивал в Румъния генерира 120 млн. евро приходи за общината организатор
Умният PR не е рекламен - той е целенасочен
Броят на новорегистрираните фирми в ЕС расте почти три пъти по-бързо от този на фалиралите
Минната общност отбеляза деня на миньора с акцент върху бъдещето на индустрията
Румен Драганов: Българският турист е все по-активен, но не винаги почива в хотелите
На днешната дата, 19 август. Рождениците днес