Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Spotify отваря платформата си за платени подкасти
Онлайн аудио стрийминг услугата Spotify обяви, че ще отвори платформата си за платени подкасти, предаде Франс прес. Промяната бележи край на доминиращия икономически модел в този сегмент, основаващ се на рекламата. Идните месеци Spotify ще предложи на няколко продуценти в САЩ да пуснат тестово платени подкасти чрез платформата за създаване Анхор (Anchor).
Инициативата е в резултат в желанието на аудио стрийминг платформата да предостави на създателите на аудио съдържание възможността да избират най-добрия икономически модел за тях, обясни съоснователят на един от филиалите на компанията Майкъл Миняно на пресконференция, посветена на последните иновации на платформата.
Основните подкаст платформи като Apple Podcast, Spotify, iHeartRadio, Castbox предлагат съдържанието си безплатно. Това е историческият модел на този формат, който отчасти обяснява огромния им растеж през последните години.
Възнаграждението на създателите на аудио съдържание идва основно от реклами, чийто оборот нараства, но по-бавно, отколкото предлагането на самото съдържание.
Годишният доклад на Ай Ей Би/ПрайсуотърхаусКупърс (IAB/PwC) през юли залагаше на растеж от 14,7 процента на рекламния оборот на подкаста в САЩ през 2020 година до близо 1 милиард долара.
Цифрата е доста скромна спрямо 12,6 милиарда долара приходи от реклама, които се очаква да регистрират местните радиа в САЩ през 2021 година, според специализираната компания Би Ай Ек Адвайзъри сървисис.
Освен това Spotify планира почти да удвои териториите, на които оперира, лансирайки услугата си в още 85 държави. сред тях са Бангладеш, Белийз, Бутан, Гана, Нигерия, Пакистан, Самоа, Танзания, Шри Ланка и Ямайка, предаде CNBC.
С новата експанзия стрийминг платформата, която бе лансирана през 2008 г., ще стане достъпна в общо над 170 държави. Към момента броят на потребителите ѝ на месечна база е около 345 млн. души.
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.