Spotify вече има 158 млн. платени абоната

Spotify вече има 158 млн. платени абоната

Най-голямата услуга за стриймване на музика и подкасти в света – шведската Spotify – обяви, че вече има 158 млн. платени абонати по целия свят. Това е с 21% повече в сравнение с миналата година, предаде Уолстрийт Джърнал.

Общият брой на потребителите на платформата са 356 млн. души, които се увеличават с 24%.

Приходите от абонати се увеличават с 14% до 1,9 млрд. евро, а приходите от реклама с цели 46% до 216 млн. евро през трите месеца от началото на годината.

Така компанията отчита печалба от 23 млн. евро, което е значително повече от само 1 млн. евро година по-рано.

Компанията от 2 години инвестира особено много в подкасти, като само за пример купи миналата година правата ексклузивно да разпространява шоуто на американския водещ Джо Роугън за 100 млн. долара. Сега компанията регистрира ръст на приходите от реклами в подкастите.

Вчера Spotify обяви, че пуска нова услуга, която ще позволява на създателите на подкасти да определят абонаментна такса за своите слушатели. Идеята е от 2023 г. Spotify да получава 5% от тази сума, което е значително под комисионната, която Apple взема например.

Компанията също така обяви планове да увеличи таксата за семейни акаунти, защото средните приходи на един потребител се понижават. През последното тримесечие компанията печели по 4 долара на абонат, което е с 7% по-малко в сравнение с година по-рано.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ