TikTok - новият голям свят за брандовете

TikTok - новият голям свят за брандовете

Прекарах изминалите няколко седмици в анализиране на тенденциите в социалните медии, за да разбера кои платформи е възможно да доминират през 2020 година. Не отне дълго време, преди да осъзная, че има само един основен играч, над който трябва да се фокусирам. Това е TikTok.

Независимо дали сте блогър, собственик на бизнес, предприемач, писател или нещо друго, тази платформа може да помогне да успеете в собствената си ниша с много малко усилия в сравнение с останалите.

За какво служи TikTok?

Това е видео платформа, приложение, което позволява да се създават и споделят кратки клипове, с максимална продължителност от 60 секунди, които обикновено включват и музикален фон. С филтърите и останалите допълнителни инструменти създателите много лесно могат да създадат фантастично и зарибяващо съдържание.

Докато повечето хора свързват TikTok със забавните и странни видеа, чиито автори са предимно 13-годишни, платформата има много по-голям потенциал, особено за бизнеса.

TikTok е много зарибяващ

Ако използвате Facebook или Instagram, вероятно знаете, че времето лети, когато започнете да разглеждате съдържанието на началната страница. TikTok е много по-зарибяващ – потребителите му прекарват средно 55 минути в приложението, което само потвърждава неговия голям потенциал за брандовете.

Мисията на компанията

Екипът определя целта си така:

„Да заснемем и представим творчеството, познанията и невероятните моменти от живота по света, директно от мобилния телефон. TikTok позволява на всички да са творци и насърчава потребителите да споделят страстта си и креативните си изяви чрез своите видеа.“

Защо трябва да следим развитието на платформата?

В контраст с всички останали, TikTok не е базирана в САЩ. Приложението е създадено в Китай и там е познато с името DOUYIN. През 2017 г. то стана достъпно за всички точки на света.

Към октомври 2019 г. платформата може да бъде свалена в 155 държави на 75 различни езика, а над 800 млн. са активните потребители на месечна база. Тази статистика показва, че TikTok вече не може да бъде игнориран, защото несъмнено е най-бързо разрастващата се социална мрежа в момента.

Аудиторията на TikTok

Аудиторията на TikTok все още е млада, но по подобен начин стартира и Facebook, който, както може би знаете, първоначално е създаден именно за студенти. През годините демографските му показатели се промениха и към настоящия момент платформата е посещавана от майки, бащи, и дори баби и дядовци. Чрез Facebook вече не можете да достигате до най-младите, същото се случи и с Instagram, същото ще се случи и с TikTok.

Според Globalwebindex 41% от посетителите на новото младежко приложение са на възраст между 16 и 21.

7.6% от световното население следва топ 50 на творците в TikTok

Според уебсайта mediakix топ 50 творците на платформата имат повече последователи от населението на Мексико, Канада, Великобритания, Австралия и САЩ взети заедно. Това означава, че те са привлекли над 587 млн. души по света, което, от своя страна, ги прави изключително влиятелни върху поведението при вземането на решение за покупки.

В заключение

TikTok заема всяка съществуваща платформа. Той е цял нов свят на уникално потребителско изживяване, фокусиран върху младите хора. Благодарение на него за творците е по-лесно от всякога да бъдат такива.

Може би искате да не рискувате и да продължите да се фокусирате върху Instagram и Facebook, но не забравяйте, че TikTok е следващата голяма сензация за бизнеса.

Синем Гюнел за Medium.com

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ