Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Водещите марки играчки могат да загубят до 3 млрд. долара от COVID-19
25-те най-ценни марки играчки в света могат да загубят стойност до 3 милиарда щатски долара в резултат на пандемията COVID-19. Секторът на играчките е силно засегнат отрасъл в световен мащаб и може да се сблъска с потенциална загуба от 20% в стойността на марката, показва анализът на Brand Finance TOYS 25 2020.
Погледнато отвъд сектора на играчките, стойността на 500-те най-ценни марки в света, анализирани и класирани ежегодно от Brand Finance Global 500 2020, може да загуби до 1 трилион евро в резултат на пандемията. Brand Finance е оценил въздействието на COVID-19 въз основа на ефекта върху стойността на компанията в сравнение с това, което беше на 1 януари 2020 г. Вероятното въздействие върху стойността на марката е оценено за всеки сектор. Отраслите са класифицирани в три категории: ограничено въздействие (минимална загуба на собствения капитал на марката или потенциален ръст на собствения капитал на марката), умерено въздействие (до 10% загуба на собствения капитал на марката) и високо въздействие (загуба на собствения капитал на марката) до 20%).
[[{"fid":"362253","view_mode":"default","fields":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false},"link_text":null,"type":"media","field_deltas":{"1":{"format":"default","alignment":"","field_file_image_alt_text[und][0][value]":false,"field_file_image_title_text[und][0][value]":false}},"attributes":{"height":448,"width":1027,"class":"media-element file-default","data-delta":"1"}}]]
"Въпреки че се очаква индустрията за играчки да окаже силно въздействие върху стойността на марката си, силната маркетингова стратегия и лоялност на клиентите на Lego може да позволи на COVID-19 да стане възможност за марката да достигне до нови клиенти, които търсят начини да останат заети у дома. Маркетинговите кампании и кампаниите за повишаване на осведомеността за марката обаче ще отнемат време на бранда, тъй като най-вероятно той ще бъде изправен пред проблеми с производството и дистрибуцията, силно засягащи секторите на играчките и търговията на дребно", коментира Ричард Хей, управляващ директор на Brand Finance.
Lego запазва първото място
Lego остава най-ценната марка играчки в света, въпреки че стойността на бранда му спада незначително с 3% до 6,6 милиарда щатски долара. Обичана от поколения деца по целия свят, емблематичната марка играчки е успяла да остане актуална в сектор, който е бил под безкрайна заплаха от засилената дигитализация на детските игри и достъпността на анимационната телевизия онлайн от началото на века. В продължение на десетилетия Lego защитава стойността на марката си, като се позиционира в челните редици, приспособявайки всеки път рекламната си стратегия.
Стойността на марката на Nerf нараства с впечатляващите 43%
Nerf е най-бързо развиващата се марка играчки тази година, след впечатляващ ръст на стойността на бранда с 43% до 587 милиона щатски долара. Въпреки че притежаваната от Hasbro марка бластери се позовава на значително повишена конкуренция в пространството от страна на големите търговци, които подбиват цената си, Nerf постигна силен напредък с новите си продуктови линии, включително Nerf Fortnite и Nerf Ultra. Стартирането на нови продукти, съчетани с по-големи иновации в марката, подкрепят Nerf да се справи с предизвикателството на тази засилена конкуренция.
My Little Pony е най-силният в сектора
В допълнение към измерването на общата стойност на марката, Brand Finance оценява и относителната сила на марките въз основа на фактори като маркетингови инвестиции, познаване на клиентите, удовлетвореност на персонала и корпоративна репутация. Наред с прогнозите за приходите, силата на марката е решаващ фактор за стойността на бранда. Според тези критерии My Little Pony е най-силната марка играчки в света с рейтинг на интензитета на марката (BSI) от 89,8 от 100 и съответстващ елитен рейтинг на марката AAA +.
Освен че изпревари дългогодишния лидер Lego, за да се превърне в най-силната марка в сектора, My Little Pony отбеляза впечатляващо увеличение на стойността на марката с 20% до 302 милиона щатски долара. Карикатурният сериал на марката попадна в заглавията миналата година, тъй като в нея се появи първата еднополова двойка, като епизодът се излъчи по американската телевизия.
След закъсненията в производството на игралния филм "Моето малко пони" през 2021 г. заради коронавируса, работата по анимацията, създадена в глобалното студио за развлечения на Hasbro, eOne е възстановена. Филмът "Моето малко пони" за 2017 г. събра над 61 милиарда щатски долара в боксофиса в световен мащаб.
Източник: brandirectory.com
Превод и редакция: Нели Тодорова
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.