Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Умният софтуер и бизнесът на бъдещето
Новата технологична вълна в дигиталния маркетинг
Съвременният бизнес се развива в динамична среда на глобална конкуренция, непрекъснато променящи се пазарни изисквания и потребителски предпочитания. Залогът е не само запазване на конкурентоспособността, а и самото оцеляване на бизнеса. Красноречив е фактът, че през 2015 г. очакваният живот на една компания в списъка FORTUNE 500 е 15 години в сравнение със 75 години през 1955 г. При това положение непрекъснатата адаптация вече не е възможност, а се превръща в императив за оцеляване на компаниите.
През 2015 г. едно вече прочуто изследване на Forrester Research постави въпроса директно и недвусмислено: "До 2020 г. всеки бизнес ще се превърне или в дигитален хищник, или в дигитална плячка. Хищниците ще бъдат компаниите, които успеят да постигнат "дигитално надмощие", прилагайки дигиталните технологии, за да създадат нови източници на стойност за клиентите. Жертвите ще бъдат тези, които останат "дигитални динозаври", неспособни да развият своя доказан бизнес модел, докато не стане твърде късно".
Иначе казано, единственият път напред е т.нар. дигитална трансформация на бизнеса - използването на съвременните технологии за промяна на начина, по който функционира бизнесът, със силен позитивен ефект за неговите клиенти, партньори и служители. При това тази трансформация не е еднократен проект, който се "имплементира" и приключва. Тя трябва да бъде непрекъснат процес и дългосрочен ангажимент за успеха на компанията.
Ключовата цел на дигиталната трансформация са "новите източници на стойност за клиентите", върху които акцентират от Forrester. Никакъв обем инвестиции и мениджърски умения няма да свършат работа, ако не са ориентирани към нуждите и изискванията на клиентите.
Факт е, че потребителите са по-взискателни и информирани отвсякога, а новите тенденции в техните предпочитания се променят и разпространяват светкавично в глобален мащаб. За да им осигури отлично потребителско изживяване, бизнесът трябва да взема бързи и ефективни решения, използвайки данните за тяхното поведение, нужди и желания. Именно това е функцията на информационните системи за маркетинг и продажби. Те са най-прекият път за монетизиране на клиентските данни и за интеграция на всички маркетингови канали, а оттам до нови бизнес възможности и устойчив растеж.
Такъв инструмент е SAP Hybris Marketing Cloud на софтуерния гигант SAP. В актуалното си изследване Magic Quadrant авторитетната компания за маркетингови изследвания Gartner класира SAP сред лидерите в категорията Multichannel Campaign Management. SAP Hybris е създаден, за да осигури възможности за прецизна сегментация на клиентите и управление на маркетинговите комуникации по всички канали. Това дава възможност на фирмите да вземат бързи и ефективни решения и да изпълняват своите кампании така, че да достигнат до точната аудитория в правилния момент. Адекватното сегментиране и анализът на потребителските данни в реално време позволяват създаването на ефективно персонализирано маркетингово съдържание. Това става чрез формирането на динамичен клиентски профил, чиято цел е да осигури отлично изживяване, с отчитане на моментните промени в потребителското поведение и пазарните тенденции.
Ефектът от тези възможности върху финансовите резултати на бизнеса е впечатляващ. Според обобщените данни от компаниите, които използват SAP Hybris, внедряването на тези решения е довело до средно 40% увеличение на онлайн продажбите, както и 21% увеличение в обема на онлайн "пазарската количка".
Интересен пример в това отношение е голямата британска компания за търговия с играчки The Entertainer, отбелязала 42% ръст в онлайн продажбите, както и 152% в мобилната търговия. Клиент на SAP Hybris Cloud е и световният лидер в производството на препарати за дървени подове Bona. Един от постигнатите от тях резултати е намаляване на телефонните обаждания за разрешаване на запитвания от потребители с цели 66%. Ще добавим и забележителния резултат, постигнат от американската ИТ компания от Fortune 500 Insight Enterprises - 119% ръст на поръчките.
Посочените примери са убедително доказателство, че решенията SAP Hybris могат буквално да преобразят бизнеса на компании с различен мащаб и предмет на дейност. Софтуерните инструменти за маркетинг и продажби са директният начин, по който бизнесът се трансформира в дигитален, т.е. дигитализират се самите критични процеси, които разработват пазари, работят с клиенти и носят приходи. Накратко, това е начинът, по който функционира бизнесът на бъдещето.
Advertorial: Начо Стригулев, Венцислав Савов
Ключови думи
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.