В Япония разследват Apple за нарушение на правилата за свободна конкуренция

В Япония разследват Apple за нарушение на правилата за свободна конкуренция

Япония подозира американския концерн Apple в поведение, възпрепятстващо конкуренцията на японския пазар на мобилни приложения и оказване на натиск върху японската компания Yahoo Japan, съобщава японският бизнес всекидневник "Никей", цитиран от ТАСС.

Според информации на изданието в момента министерството на икономиката заедно с комисията за честна търговия водят разследване по въпроса. Двете ведомства са започнали миналата есен да получават доклади от Yahoo Japan за проблеми, свързани с платформата на компанията Game Plus. Уеб базираната услуга, пусната през юли миналата година, позволява на потребителите да играят, без да свалят приложения. Освен това платформата има по-малко ограничения, свързани с продажбите и обновяването на софтуера, отколкото App Store на Apple, предава БТА.

Общо 52 компании са се съгласили да участват в платформата, отбелязва "Никей".

Благодарение на платформата Yahoo е успявала да събира данни на над 60 милиона активни месечни потребители, включително история на търсенията им и информация за плащанията, като така компанията е можела да помага на фирмите за игри да продават продуктите си по-добре си и да създават нови. Японската компания е планирала да разшири сферата на приложение на Game Plus и да добави приложение за бизнеса. От миналата есен обаче Yahoo Japan внезапно съкрати бюджета си за развитие на платформата и даже почти не я рекламира.

Представители на компанията разказали на свои бизнес партньори, че решението е свързано с натиск, оказван от Apple. Японската компания разчита на американския технологичен гигант за реализиране на печалба чрез продажби през App Store. Новата японска платформа за приложения и общата стратегия на Yahoo Japan обаче биха могли да застрашат интересите на Apple.

Японската комисия за честна търговия събира информация за ситуацията, която според нея може да представлява намеса на Apple в дейността на Yahoo Japan. Разследването обаче на практика не се движи напред, тъй като в такива случаи бизнесът не проявява особено желание да сътрудничи с властите, като не желае да накърнява репутацията си и дава приоритет на собствените си интереси.

Пазарът на приложения в Япония по данни на американската компания за проучвания App Annie миналата година е достигнал 1,44 трилиона йени (13 милиарда долара).

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Зеленски с пакет от мерки за подпомагане на украинците през зимата
Радев: България и Египет са отворили нова глава в отношенията си
Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Военният министър на САЩ пристига във Виетнам за преговори за военни доставки