Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|В Япония разследват Apple за нарушение на правилата за свободна конкуренция
Япония подозира американския концерн Apple в поведение, възпрепятстващо конкуренцията на японския пазар на мобилни приложения и оказване на натиск върху японската компания Yahoo Japan, съобщава японският бизнес всекидневник "Никей", цитиран от ТАСС.
Според информации на изданието в момента министерството на икономиката заедно с комисията за честна търговия водят разследване по въпроса. Двете ведомства са започнали миналата есен да получават доклади от Yahoo Japan за проблеми, свързани с платформата на компанията Game Plus. Уеб базираната услуга, пусната през юли миналата година, позволява на потребителите да играят, без да свалят приложения. Освен това платформата има по-малко ограничения, свързани с продажбите и обновяването на софтуера, отколкото App Store на Apple, предава БТА.
Общо 52 компании са се съгласили да участват в платформата, отбелязва "Никей".
Благодарение на платформата Yahoo е успявала да събира данни на над 60 милиона активни месечни потребители, включително история на търсенията им и информация за плащанията, като така компанията е можела да помага на фирмите за игри да продават продуктите си по-добре си и да създават нови. Японската компания е планирала да разшири сферата на приложение на Game Plus и да добави приложение за бизнеса. От миналата есен обаче Yahoo Japan внезапно съкрати бюджета си за развитие на платформата и даже почти не я рекламира.
Представители на компанията разказали на свои бизнес партньори, че решението е свързано с натиск, оказван от Apple. Японската компания разчита на американския технологичен гигант за реализиране на печалба чрез продажби през App Store. Новата японска платформа за приложения и общата стратегия на Yahoo Japan обаче биха могли да застрашат интересите на Apple.
Японската комисия за честна търговия събира информация за ситуацията, която според нея може да представлява намеса на Apple в дейността на Yahoo Japan. Разследването обаче на практика не се движи напред, тъй като в такива случаи бизнесът не проявява особено желание да сътрудничи с властите, като не желае да накърнява репутацията си и дава приоритет на собствените си интереси.
Пазарът на приложения в Япония по данни на американската компания за проучвания App Annie миналата година е достигнал 1,44 трилиона йени (13 милиарда долара).
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Ето как обядът на милиардер във верига за бързо хранене вдигна акциите на няколко компании с 30 процента
Лидерство |Над 450 милиона килограма тикви изгниват по сметищата в САЩ всяка година след Хелоуин
Любопитно |Интернет бе създаден тази седмица през 1969 г. - и веднага се срина
Технологии |Германски компании са внесли близо 1,72 милиарда евро в руския бюджет след началото на войната
Свят |Пускат на търг шасито от болида за първа домакинска победа на Сена
Любопитно |Кристин Лагард припомня: Два месеца остават до присъединяването на България към еврозоната
България |Тръмп заплаши Нигерия с военна намеса заради убийства на християни
Свят |Турски криптоизмамник, осъден на над 11 000 години затвор, е открит мъртъв в килията си тази сутрин
Свят |Спадащите цени на панелите водят до глобален бум в соларната енергия - с изключение на САЩ
Енергетика |Зеленски с пакет от мерки за подпомагане на украинците през зимата
Свят |Радев: България и Египет са отворили нова глава в отношенията си
България |Методът 1-2-48 за борба с бърнаута
Техники за успех |Военният министър на САЩ пристига във Виетнам за преговори за военни доставки
Свят |ADVERTORIAL
Кредитните карти на Fibank вече предлагат разсрочване на вноски без оскъпяване
Интер Експо Център представя изцяло обновен конгресен етаж и модернизирани изложбени зали – ново ниво в организацията на събития у нас
Коментари
Няма въведени кометари.