Японска компания инвестира в българското кисело мляко

Японска компания инвестира в българското кисело мляко

Нова инвестиция в наука и високи технологии в България бе заявена от японската фирма "Мейджи". Компанията обяви желание да вложи средства в лабораторията за разширяване на научна и развойна дейност в "Ел Би Булгарикум". Това стана известно по време на посещението на вицепремиера и министър на икономиката и индустрията Корнелия Нинова и посланика на Япония у нас Хироши Нарахира в държавната компания за производство на мляко, съобщиха от министерството.

Двамата разгледаха производствените помещения и лабораториите, където се съхраняват над 1000 щама бактерии и повече от 100 закваски за оригиналното българско мляко.

Голяма част от модерната техника в компанията е японска, а много от служителите в нея са били на обучение в Япония.

„Ел Би Булгарикум“ е държавно предприятие и няма да се приватизира, увери Корнелия Нинова. Тя е първият министър от 20 години, който посещава  лабораторията.

Българското кисело мляко е марката на България, позната в целия свят, обявиха министър Нинова и посланикът на Япония.

Н.Пр. Хироши Нарахира обясни, че за японците киселото мляко е символ на България и разказа, че то влиза в Япония през 1970 г., когато е представено на Експо „Осака“. „Тогава императорът спира на българския щанд и опитва българското кисело мляко. Това е много известна история в Япония“, обясни той. Нарахира беше категоричен, че България привлича интереса на Япония и с това, че се намира на стратегическо място и че има много талантливи хора, особено в науката и IT-сектора.

Вицепремиерът Нинова и посланик Нарахира се обединиха около тезата, че сегашната трудна ситуация след ковид кризата и заради войната в Украйна може да е възможност за развитие на двустранните връзки. „Стокообменът между Япония и България е повишен, има възможност и да задълбочим икономическите отношения между нашите две държави“, каза вицепремиерът и допълни, че японските фирми са добре дошли в страната ни.

 

Хироши Нарахира сподели, че министри и депутати от Япония проявяват интерес към визита в България и среща с министър Нинова.

 

Япония е приоритетен търговско-икономически партньор на България.

 

Българският бизнес може да се превърне в доставчик на японски компания в сферата на информационни и комуникационни технологии и автоматизация; машиностроене, машинни части и инструменти, производство на автомобилни части; строителство; минна индустрия; фармацевтична и козметична промишленост и др.

 

Вносът от Япония обхваща предимно автомобили, кабели, машинни части, машини и др.

 

Догодина ще се навършат 50 години от старта на производството и продажбите на кисело мляко с името „България“ в Япония. Това става възможно след като през 1972 г. българското правителство разрешава на японската корпорация „Мейджи Деъриз“ да продава продукта. Тогава се сключва и лицензионен договор между японската фирма и предприятие ВТО „Техника, което е предшественик на „Ел Би Булгарикум“. Днес между „Ел Би Булгарикум“ и „Мейджи“ има сключени и успешно осъществени три лицензионни договора, чрез които българското кисело мляко е разпространено на азиатските пазари. В процес на подготовка е и четвърти.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Франция оправда блогърите, които твърдяха, че Бриджит Макрон е мъж със сменен пол
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Джейми Даймън с остро послание към Европа: Вие губите!
Производителят на медицинските роботи da Vinci открива завод за 42 млрд. евро в Първомай
Британска суперяхта за 80 млн. паунда изгоря за 5 часа в елитния френски курорт Сен Тропе
Неизвестно за известните: The Doors дават името, а Ерик Клептън е първият клиент на най-музикалното кафене в света
Шефът на Nvidia Дженсън Хуан изравни Уорън Бъфет по богатство
Украйна ще получи от Германия оръжейни системи с далечен обсег на действие до края на юли