"Български пощи" влиза в разпространението и продажбата на печатни издания в страната

Български пощи влиза в разпространението и продажбата на печатни издания в страната

"Български пощи" влиза в разпространението и продажбата на печатни издания в страната

Кабинетът реши днес "Български пощи" ЕАД да извършва дейността по разпространение и продажба на печатни издания на територията на страната, съобщи пресслужбата на кабинета. Точката не присъстваше в предварително обявения дневен ред, а казусът бе анонсиран лично от премиера Бойко Борисов по време на редовното правителствено заседание.

Нека "Български пощи" да отговарят за разпространението на вестници до пунктовете на продажба, а не да оставяме тази дейност на частници," каза Борисов. Като аргумент той посочи, че разпространението е важен елемент от свободата на словото. В момента разпространението на печатни издания се извършва главно от "Национална дистрибуция" АД, свързвана с депутата от ДПС Делян Пеевски, който от години владее почти цялата дистрибуция. Друга компания отново свързвана с Пеевски, която оперира киоските под бранда Lafka пък държи крайните точки за продажба на вестници и списания.

С днешното решение правителството възлага та министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията да предприеме необходимите действия включително, ако е необходимо да инициира законодателни изменения.

"Български пощи" ЕАД е еднолично търговско дружество със сто процента държавно участие в капитала. Също така дружество разполага с необходимата инфраструктурна мрежа и човешки ресурси. По този начин ще се осигури ефективното разпространение на печатни издания в цялата страна. Това дава възможност за диверсификацията на разпространението без да се ограничава конкуренцията, пише още в решението на Министерски съвет. Решението се оказа изненада за ръководството на пощите, стана ясно от коментар на Изпълнителният директор на "Български пощи" Деян Дънешки.  "В момента не съм подготвен да коментирам тази тема. Малко трудно ми е да обясня на какъв етап е и как ще се случи", заяви той за в. "Капитал". По принцип, "Български пощи" от години също се занимават с продажба и разпространение на абонамент за различни медийни издатели. Сега, обаче на практика трябва да поемат цялата дистрибуция на всички печатни издания у нас.

 

 

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ