Български стартъп е част от американска компания еднорог

Български стартъп е част от американска компания еднорог

Български стартъп е част от американска компания еднорог

Американската компания Yotpo, която е собственик на най-успешния български стартъп за 2020 г. - SMSBump, достигна статут на „еднорог“.

Оценката на американското дружество е вече 1,4 млрд. долара, след като то финализира рунд за привличане на инвестиции на стойност 230 млн. долара, съобщиха от компанията.

Припомняме, че през миналата година Yotpo придоби българската компания SMSBump за 33,6 млн. евро, което беше 5-тата най-голяма сделка по придобиване на компания  в рамките на годината у нас и най-голямата що се отнася до технологичен стартъп. SMSBump работи по разработване на услуги за дигитален маркетинг.

Привлечените от Yotpo инвестиции ще бъдат използвани за ускоряване на създаването на единна облачна маркетингова платформа и внедряването на нови услуги. Компанията също така планира набиране на повече таланти и разширяване на съществуващите екипи в България, САЩ, Израел и Великобритания, както и позиционирането в изцяло нови пазари, сред които и Австралия. Това е шестият пореден рунд за привличане на инвестиции на компанията. В кръга на финансиране участват още досегашните инвеститори ClalTech (Access Industries), Hanaco и Vertex Ventures, наред с други, както и Tiger Global, които се присъединиха като нови инвеститори.

Част от визията за развитие и създаване на единна маркетингова платформа е и българската компания SMSBump, която е най-бързо развиващият се продукт от портфолиото на Yotpo, с ръст от над 170% само за изминалата година. Към днешна дата платформата за SMS маркетинг се използва от над 90 000 онлайн бранда по цял свят.

Но освен финансов ръст, за SMSBump предстои да разрасне екипа си на локално ниво, целейки се да превърне софийския офис в общоевропейски R&D център на Yotpo, споделят основателите Михаил Стойчев и Георги Петров.

“Радваме се, че стабилна продуктова компания като Yotpo стъпи на българския пазар. Няма по-отговорна мисия от това да създадем платформа, която да развива българските таланти и на световната сцена. А едно е сигурно - България е богата на таланти. Предстои ни много интересна 2021 година, през която целим да разрастнем екипа в София до 80 души, от технически роли (програмисти, ръководители на екип, QA, DevOps), през човешки ресурси, маркетинг и дизайн специалисти, и още”, казва Михаил.

“Винаги сме вярвали, че електронната търговия ще се превърне в доминираща форма на пазаруване, но през 2020 г. бяхме свидетели на невиждан растеж. Предвид увеличаващата се конкуренция, за електронните търговци става все по-важно да предлагат персонализирани продукти и преживявания на своите клиенти, за да имат по-висока възвръщаемост на инвестициите. А това би било възможно, ако цялата информация за клиента е достъпна по всяко време и в рамките на една интегрирана платформа”, казва Томер Тагрин, главен изпълнителен директор и основател на Yotpo.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ