КЗП: Напоследък все по-често получаваме сигнали за заблуждаващи намаления в интернет

В Комисията за защита на потребителите (КЗП) зачестяват сигналите от граждани, които не получават обещаните отстъпки при пазаруване през интернет, съобщи председателят Димитър Маргаритов по ТВ СКАТ.
„Потребителите подават сигнал към нас, че са видели в електронен магазин цена на стока, поръчали са я, появил се е допълнителен прозорец за намаление, след което са потвърдили крайната цена. Впоследствие търговецът отрича да е имало такова намаление и стоката да е продавана на тази цена. Т.е. има опит за едно шиканиране”, разказва за некоректната практика Маргаритов.
Той дава пример с анонсирана цена от 75 лв. за определен модел обувки. При разглеждане на артикула изскача прозорец, който показва, че точно в този момент има намаление и че цялата покупка ще струва заедно с доставката 58 лв. След направена и потвърдена поръчка търговецът иска 75 лв. и казва, че никога не е продавал тези обувки по-евтино.
Според Маргаритов търговците понякога опитват да използват това, че невинаги има следа от кореспонденцията между търговеца и клиента в електронната платформа. „Хубавото е, че потребителите все по-често си пазят имейлите от предварителната комуникация и потвържденията на поръчките. Благодарение на това ние успяхме да решим тези случаи и да се произнесем за нелоялна практика, която санкционираме и забраняваме”, коментира той. Председателят на КЗП добави, че макар такива случаи да са по-чести напоследък, все още не са се превърнали в симптоматика.
Онлайн ориентираните потребители най-вече се оплакват в КЗП, когато след упражнено право на отказ търговецът не им е върнал парите в 14-дневния срок. „В някои случаи, макар с известно основание, търговци не искат да признаят правото на отказ, защото твърдят, че стоката не просто е изпробвана, а е използвана”, добави Маргаритов. Именно поради това т.нар. Нова сделка за потребителите предвижда по-детайлни правила в този посока.
В търговската мрежа най-честите нарушения при кампаниите за намаления са липсата на достатъчно наличности от артикули в промоционални брошури. Проверки на КЗП са установявали, че при отпечатани и разпространени над 200 000 брошури за няколко квартала от намалението стоки има единични бройки. Понякога и не само при намаления и промоции се среща таксуване на по-висока от обявената цена. „Имали сме случаи, в които установяваме, че стоката е обявена с една цена на щендера, а на касовия апарат се маркира друга цена. Обикновено оправданията на търговците са, че е техническа грешка, че не е въведено във фискалната памет поради големия асортимент от стоки в обекта и т.н. Това не е извинително обстоятелство и ние винаги се произнасяме за нелоялна търговска практика”, категоричен бе Маргаритов.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Effie Awards® България приема заявки за осемнадесетото си издание
ПР и събития | Advertorial |Suzuki Motor пуска първия си електрически автомобил през януари
Автомобили |Netflix: Боксовият мач между Алварес и Крауфорд постави рекорд по гледане в XXI век
Бизнес |Румъния може да влезе в ОИСР още през 2026 година
ЕС |Технополис започва да приема предварителни поръчки за новите модели iPhone 17
Технологии | Advertorial |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 15 до 21 септември
Хороскоп |5-минутно упражнение може да удължи вашия живот и да ви направи по-успешни
Техники за успех |Израел започна сухопътно настъпление в град Газа
Свят |Смятана за изгубена от 400 г. картина на Рубенс е открита в имение в Париж
Свят |Япония е на първо място по дял на възрастните хора в страните с население над 40 милиона
Свят |Тръмп подписа указ за разполагане на Националната гвардия в Мемфис
Свят |На днешната дата, 16 септември. Рождениците днес
На днешната дата |Тръмп: Възможно е да има разговори между Путин и Зеленски „сравнително скоро“, но те се мразят много
Свят |ADVERTORIAL

Effie Awards® България приема заявки за осемнадесетото си издание

Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

Коментари
Няма въведени кометари.