Нов електронен портал дава достъп до услугите на Министерството на туризма
Където и да се намират в страната, гражданите и бизнесът ще могат от понеделник да използват всички административни услуги на Министерството на туризма по електронен път.
Това ще става чрез интернет портал, в който след регистрация съответното лице ще може да изпраща заявка за нужната му услуга, вместо да се реди на опашка и да подава заявление на хартия, предава Дарик, цитирайки ресорният министър Николина Ангелкова.
Към момента министерството предоставя 26 услуги, а годишно обработва около 1500 заявления, посочва Ангелкова. До края на тази година достъпът до портала ще стане възможен за всички европейски държави, а през следващата ще обхване почти всички държави в света.
Първата стъпка за използване на портала е регистрацията на съответния потребител. За нея се изисква валиден документ за самоличност, електронна поща и номер на мобилния телефон. Регистрацията се прави през мобилния телефон, като документът за самоличност се показва, а специална система проверява, дали той е валиден.
Следва идентификация на лицето чрез снимане през системата, е обяснил проф. Георги Димитров, представител на фирмата-изпълнител на новата електронна услуга. "Прави се проверка дали съм 3D човек, да не използвам чужда снимка или маска. Тази технология е разработена в България. Тя е сертифицирана, дава същата степен на сигурност като лично явяване", казва той.
След потвърждаване на мобилния номер се стига до издаване на електронен подпис, който е безплатен през първата година, а от втората година ще струва по 2 лева месечно, ако се използват административните услуги.
Попълването завършва с подписване чрез електронния подпис, а заявяването на услугата отнема около 50 секунди.
Реалният достъп до новата електронна услуга на министерството ще започне в понеделник, като заявки могат да се изпращат денонощно, а заявките от събота и неделя ще бъдат обработвани в понеделник.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.