Нов регламент ще защитава личните данни при е-търговия

Нов регламент ще защитава личните данни при е-търговия

От 25 май влиза в сила нов регламент за защита на личните данни и начина, по който те могат да се обработват, включително и в онлайн среда. Това посочи председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов пред ТВ Европа. 

Контролните органи ще получат допълнителни функции, за да налагат ограничения към търговците, които би трябвало контролирано и ясно да изпълняват изискванията на новата нормативна уредба.

Маргаритов обясни, че идеята е да не се стига до там да циркулират в онлайн пространството, включително в социалните мрежи, данни на хора, които по един или друг начин са влезли във взаимодействие с търговци.

При неспазване на новия регламент, за икономическите оператори се предвиждат сериозни санкции – процент от оборотите, които те са реализирали през предходна година. 

"Най-важното е да има съпричастност от страна на операторите на социалните медии към случващото се на тяхната територия, да се знае, че това е търговки процес, при който потребителите могат да претърпят загуби. Следващата стъпка е създаването на необходимите средства, чрез които да се контролират процесите", каза Маргаритов. Той коментира становището от миналата седмица на Европейската комисия, че медиите като Facebook, Twitter и Google + трябва да положат повече усилия, за да спазват правилата на Евросъюза за защита на потребителите. 

"Ние комуникираме тази тема от поне година и половина, усещайки, че това е голям въпрос в потребителската сфера, който заслужава внимание и трябва да предизвиква все повече интереса и на европейските институции. Можем в национален мащаб да идентифицираме определени проблеми, но регулацията трябва да бъде на общоевропейско равнище и регулаторната рамка, която Европейският съюз би могъл да изработи в тази посока, е най-надеждната защита на потребителите в Общността", добави той.

Според него обнадеждаващото е, че по този път тръгват европейските институции, когато настояват операторите на социалните медии да приведат поведението си в съответствие с изискванията на съществуващото законодателство в областта на потребителската защита.

"Това е невъзможността да бъдат прилагани неравноправни клаузи в предлаганите оферти, осигуряване правото на отказ, на рекламация, възможността за решаване на потребителски спорове извънсъдебно посредством т.нар. помирителни комисии и нарочно създадената от Европейската комисия платформа за обмен на данни по повод уреждането на трансгранични казуси и т.н.".

По думите му целта е да не се допуска потребителите да предлагат един на друг различни търговски оферти, без никой да се интересува от последиците при неспазване на ангажимент, възникване на спор по повод дефектна стока, например и т.н. "Важно е да има протоколи за контрол на случващото се и за реакция от страна на администраторите, когато нещо не е наред", подчерта той.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изследователи откриха микроби, които са в капан на арктическите ледове вече 40 000 години
Навици за постигане на висока емоционална интелигентност
Тръмп може да се позове на закон за извънредно положение, за да изпрати армията в американски градове
Пореден случай: Бившият директор на руското издателство "Правда" загина след падане от прозорец
Учени от Обединеното кралство направиха рядко откритие, свързано с гъбите
Времето: Предупреждения от първа, втора и трета степен за обилни валежи в 23 области
Великобритания се отказа да съди заподозрени за китайски шпиони в името на добрите отношения с Пекин
Какво всъщност е AI - заплаха, технологична революция, пазарен балон или просто бизнес?