Два влекача не успяха да издърпат кораба от скалите край Камен бряг, акцията е прекратена

Два влекача не успяха да издърпат кораба от скалите край Камен бряг, акцията е прекратена

Два влекача не успяха да издърпат кораба от скалите край Камен бряг, акцията е прекратена

Два влекача са се опитали да издърпат товарния кораб Vera Su от скалите край Камен бряг. Опитът е неуспешен, като въжетата на единия от тях са се скъсали, предаде БНР. 

По информация за днес акцията по изтегляне на плавателния съд е преустановена. Прогнозата сочи, че вятърът ще се усилва, което прави условията неблагоприятни.

По-рано от Vera Su бяха разтоварени около 200  тона от товара - азотен тор. Разтоварването започна късно снощи на изкуствено осветление. То обаче беше също прекратено предварително, защото кранът, с който това се случваше, не бе подходящ и голяма част от товара се изсипваше в морето по време на разтоварването. 

Използвана погрешната кофа за претоварването му, тъй като тази е за инертни материали, а азотният тор е на малки гранули. Друга машина, която е трябвало да пакетира товара се е повредила на място и не е била използвана.

От Министерството на околната среда и водите обявиха, че разтоварването е спряно с нареждане на министъра, именно поради заплахата от замърсяване.

"Приложеният метод на разтоварване коренно се различава от одобрения от МОСВ. На среща с институциите, отговорни за провеждането на aварийно-спасителните действия, проведена късно вчера в БД  „Черноморски район“, е решено 700 тона от насипния товар на кораба да бъде пакетиран в чували по един тон всеки. Пакетираният товар да бъде транспортиран с баржи при засилени мерки за безопасност за морската околна среда. Предложеният метод от Морска администрация, който МОСВ одобри, е разтоварване чрез платнени денкове, които се пълнят от грайфер на борда на кораба чрез специално съоръжение (фуния) и последващото им пренасяне с кран до баржата. На срещата е обърнато специално внимание, че между заседналия кораб и баржата трябва да бъде опънато платно, което да предотврати евентуално замърсяване. На практика са приложени коренно различни действия от одобрените", се казва в съобщение на МОСВ. 

Баржата, която трябва да събира претоварения товар и да го извозва до пристанището във Варна, сутринта също е заседнала в скалите, но впоследствие е била освободена. За щастие горивото на кораба е било източено.

Корабът заседна рано сутринта на 20 септември, след като се заби без опит на екипажа да избегне брега. 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ