Поискаха ограничение от 20 км/ч за тротинетките в града

Поискаха ограничение от 20 км/ч за тротинетките в града

От Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ предлагат да има и ясни правила за скоростта, с която да се движат електрическите тротинетки. Те предлагат тротинетките под наем в София да се отдават само с регистрация, а търговските фирми, които ги отдават, да трябва да ограничат скоростта.

Заради липсата на регулация за електрическите тротинетки една от фирмите-вносители на тези превозни средства счита за редно да обяснява на клиентите си да ги управляват с каска, с ръкавици и светлоотразителни елементи, така че да се видими за шофьорите, предава БНР.

Експерти от Държавна агенция проведоха скоро първата от обявените серия от срещи с местната власт за предстоящите изменения в Закона за движение по пътищата, с които да се регламентира ползването на такъв тип превозни средства

От агенцията смятат, че скоростта на тротинетките не трябва да надхвърля 20 км/ч в градски условия.

Ивайло Милчев, който е от компания, която се занимава с продажби на тротинетки смята, че тази скорост е прекалено малка и с това увеличава рисковете. Според него е нормално ограничението да е около 40 км/ч и трябва да се помисли за различни зони, в които скоростта да бъде различна.

„При движение на велоалеи, където имаме смесено движение и в непосредствена близост има пешеходци, а може да има малки деца, за нас скорост над 20 км/ч считаме, че не е разумно да бъде допусната", коментира Иван Петков - главен експерт в Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“.

По думите му в момента, в който потребителите си купят това превозно средство, то вече трябва да бъде ограничено. По какъв начин - дали ще от бъде производителя, считайки че го внася в нашата страна, или ще бъде вносителя, това е допълнителен въпрос, който трябва да се прецизира. Не става въпрос ползвателят сам да си ограничава скоростта в движение. И да няма разлика между това дали тротинетката се наема или купува – дали е лично, или услуга - това трябва да бъде скоростта... 

„При положение, че всяка година загиват толкова много хора, че говорим за най-чувствителния - уязвимите участници в движението, не трябва с лека ръка да търсим по-бърз начин за придвижване и по-висока скорост. На електрическите тротинетки целта им е с минимални средства, екологично съобразно, изключително компактно да се придвижваме в градска среда“, казва Иван Петков.

Експерти предлагат максимална скорост от 20 км/ч за електрическите тротинетки

В някои европейски страни ограничението е до 20 км/ч, а в други - дори още по-ниски. В трети страни изобщо е забранено тротинетките да се движат тротоари и по пътното за движение, допълни Петков в предаването „Преди всички“ на програма „Хоризонт“. 

„Допълнително ще се намали скоростта за ползватели, които са от 14 до 18 годишни - до 12 км/ч“, каза още той.

От Държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“ смятат, че тротинетките трябва да се движат по велоалеите, а когато няма такива - в крайнодясна лента. 

„По тротоара  няма как да допуснем този вид превозно средство да се движи заедно с пешеходци“.

В бъдеще, за да бъде допуснат до продажба този вид средство, търговецът ще трябва да докаже пред институциите, че са въведени реални ограничения, предвиждат от държавната агенция „Безопасност на движението по пътищата“.

„Трябва да бъде ясно, че всеки един ползвател, който наруши съответните правила, следва да понесе своите последствия. Няма как да се допусне, че след всичките усилия на държавата някой просто ще отиде, ще преправи своето превозно средство, ще се движи с по-висока скорост и няма да бъде санкциониран. Най-малкото това е опасно за него, за околните и не трябва да бъде допускано. Важно е да не допускаме опасност за ползвателите".

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ