Ресторантьор: Няма как да проверяваме достоверността на сертификатите на клиентите

Ресторантьор: Няма как да проверяваме достоверността на сертификатите на клиентите

Ще продължим работа трудно, защото заповедите се издават в последния момент. Ние не сме подготвени за всичко това. Зеленият сертификат е хубаво нещо и хората трябва да бъдат известени, че трябва да си направят ваксинация или тест, но така не става. Това заяви пред БНТ Красимир Иванчев, председател на Русенската асоциация на хотелиерите и ресторантьорите.

„В една Австрия и Германия това се написа предварително, даде се срок, държавата осигури безплатни антигенни и PCR тестове на всички и направи лесен и достъпен достъпа за вкарване в системата, докато тук става само от оторизирана лаборатория или болница. Там човек има възможността сам да си направи тест, да го вкара в системата и да получи зелен сертификат“, коментира той.

Иванчев каза още, че ресторантьорите няма как да преверяват достоверността на представен от клиент сертификат, защото нямат права да проверяват лични карти, както и нямат достъп до единната система, която удостоверява валидността.

Той също така попита какво се прави със служителите, които не желаят да се ваксинират.

„Има хора, които досега не са се ваксинирали и не желаят да се ваксинират. Какво правим с тях? Пускаме ги в неплатена отпуска – докога? Пускаме ги в платена и им плащаме полагаемото, но оттам нататък този човек какво прави? Напуска ли, на борсата ли отива?“, пита Иванчев.

По думите му има 30% отлив на клиенти.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Изненадващ ход: Путин се е обявил за "нулево" обогатяване на уран от Иран
Приходите от мита в САЩ достигнаха нов рекорд за една фискална година
Реакции от Европа след обявените американски мита от 30%
Фицо: Словакия е готова да подкрепи новия кръг от санкции срещу Москва, ако няма да пострада от спирането на руския газ
Времето: Слънчево с температури до 37 градуса
Как да подлъжете нервната си система да се успокои, когато сте стресирани на работа?
Брюксел планира нов данък за големите компании, за да увеличи бюджета на ЕС
Как да превърнем големите бизнес моменти в траен импулс на марката?