Еврокомисията представи цели за по-безопасни превози

Еврокомисията представи цели за по-безопасни превози

Европейската комисия представи днес мерки за по-безопасни превози, по-малко замърсяващи превозни средства и по-напреднали технологични решения. Предложението включва мерки за безопасността на превозните средства и пътищата, първите стандарти за емисиите на въглероден двуокис от тежкотоварни превозни средства, стратегически план за действие в областта на разработването и производството на акумулатори в Европа и насочена към бъдещето стратегия за свързано и автоматизирано движение, допълва ЕК.

Безопасно движение

Въпреки че от 2001 г. жертвите на пътни произшествия са намалели наполовина, миналата година 25 300 души изгубиха живота си по пътищата на ЕС, а още 135 000 бяха тежко ранени. Комисията предлага новопроизведените превозни средства да бъдат снабдени с усъвършенствани средства за безопасност, например със системи за аварийно спиране и поддържане на движението в избраната пътна лента или системи за засичане на пешеходци или велосипедисти. Комисията подпомага държавите в ЕС при установяването на опасните пътни участъци и по-доброто насочване на средствата за техния строеж. Така биха могли да бъдат спасени почти 10 500 човешки живота и да се избегнат близо 60 000 тежки наранявания до 2030 г., което ще допринесе за дългосрочната цел на ЕС до 2050 г. броят на загиналите и тежко ранените в ЕС да бъде почти нула.

Чистота на движението

През 2025 г. средните емисии на въглероден двуокис от нови камиони ще трябва да бъдат с 15 на сто по-ниски спрямо 2019 година. Като ориентировъчна цел за 2030 г. се предлага намаляване от най-малко 30 на сто в сравнение с 2019 година. Тези цели са съгласувани с обещанията, поети от ЕС в рамките на Парижкото споразумение, и ще позволят на дружествата за превоз да спестят значителни средства благодарение на намаленото потребление на гориво (25 000 евро за пет години). Комисията осигурява възможности за проектиране на по-аеродинамични камиони и подобрява етикетирането на гуми.

Свързано и автоматизирано движение

Все повече автомобили и други превозни средства са снабдени със системи за подпомагане на водача, а навлизането на напълно автономни превозни средства е въпрос на време. Целта на стратегията, предложена днес, е Европа да се превърне в световен водач в областта на системите за напълно автоматизирано и свързано движение. Тя е насочена към допълнително сътрудничество между участниците в пътното движение, което би могло да донесе огромни ползи за цялостната система на придвижване. Превозите ще станат по-сигурни, по-чисти, по-евтини и по-достъпни за възрастните и хората с намалена подвижност. Комисията предлага да се създаде изцяло цифрова среда за обмен на информация в товарните превози.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ