Трети ден пътници на Wizz Air чакат до следващия полет заради дублирани места

Трети ден пътници на Wizz Air чакат до следващия полет заради дублирани места

Вече трети ден пътници на нискотарифния авиопревозвач Wizz Air са сваляни от самолета в последния момент заради дублирани места.

Клиенти на компанията и днес са били блокирани с часове на летището в очакване на следващия полет, съобщава bTV. 40 души са били пренасочени да чакат от сутринта за следващ превоз, който е 7 часа по-късно от този, за който са си купили билет. 

След репортажите за блокирани на летището хора министърът на транспорта Ивайло Московски е разпоредил проверка на ситуацията с полетите на Wizz Air. Дирекция „Гражданска въздухоплавателна администрация“ ще провери безопасността на полетите, техническото състояние на самолетите, документацията и екипажите на превозвача, както и дали компанията е спазила своите задължения за гарантиране правата на пътниците.

Българската страна няма правомощията да извършва цялостни проверки на дейността на авиокомпании, регистрирани на територията на друга държава, но ще изпрати официално искане до авиационните власти на Унгария.

Европейските правила за компенсация на пътниците при дублиране на места, цитирани от bTV, са следните:

* При разстояние 1500 км или по-малко клиентът има право на 250 евро обезщетение.

* От 1500 до 3500 км може да изисква 400 евро компенсация.

* При разстояние, по-голямо от 3500 км авиокомпанията му дължи 600 евро. 

Ако обаче той се е отказал доброволно от мястото си и е предпочели друг полет, няма право да изисква компенсация.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ