Българите пазаруват онлайн заради удобство

Българите пазаруват онлайн заради удобство

Българите пазаруват онлайн заради удобство

Над половината от българите, които вече се възползват от възможността да пазаруват онлайн, от комфорта на дома, изтъкват удобството като водещ фактор, сочи най-новото изследване на Mastercard*.

Това е съвсем естествено предвид факта, че онлайн пазаруването дава възможност на потребителите да разглеждат стоки във виртуални магазини по всяко време, от всяко устройство, независимо къде се намират. Наред с това няма нужда да чакат на опашка или пък за помощ от продавач-консултант, който да им съдейства с покупките. Освен пестенето на време и избягването на редица други неудобства, онлайн пазаруването може да се осъществява за минути и дава възможност за денонощно пазаруване от почти всяка точка на света.

Достъпът до глобални магазини е вторият водещ фактор, който мотивира 39% от анкетираните да пазаруват онлайн. Изключително лесно и комфортно е да пазаруваш в световен онлайн магазин от дивана вкъщи, а покупката ти да бъде доставена до входната врата. Изследването на Mastercard очертава именно удобната доставка до дома като третия най-важен стимул, посочен от 36% от респондентите като причина да пазаруват онлайн.

Проучването разкрива и друга любопитна информация – 81% от анкетираните използват поне веднъж седмично лаптоп за електронно пазаруване. Другото най-употребявано устройство за електронна търговия е смартфонът(70%).

Предпочитани методи за плащане в България

Според проучването на Mastercard, българите предпочитат да използват методитеза плащане, които намират за най-безопасни и с които са най-добре запознати. Разходите също са от значение – хората избиратначини за разплащане, които се таксуват най-малко. Към момента на проучването67% от населението предпочита да плаща онлайн чрез банкова картапри приключване на поръчката.

Изследванетоизтъква и друга опция за плащане, която, макар и бавно, вече набира популярност сред българските онлайн потребители – дигиталните портфейли.

Българите обаче все още не са напълно запознати с ползите, които предоставя дигиталният портфейл, поради което към момента едва 10% използват такъв метод за плащане.

Въвеждане на нови решения за разплащане

„Очакванията за най-новите технологии се потвърдиха – едва 10% от местното население, което е най-отворено към използването им, разплаща с дигитални портфейли. Нашето проучване показва, че 45% от анкетираните се нуждаят от повече информация за услугата, преди да направят крачка към реалното й използване. Това е процес на постепенно надграждане – той трябва да бъде изминат преди потребителитеда открият предимствата на дигиталните портфейли, които наистина се грижат за тяхнотоудобство и сигурност“, каза Ваня Манова, Мениджър на Mastercard за България и Македония.

*Проучването на Mastercard е проведено от IPSOS през септември 2016 г., с цел да изследва поведението на потребителите на електронна търговия в България. Обхватът на проучването е 1000 души, представляващи финансово активното население по пол, възраст и район, във възрастовата група 18-65, които са пазарували онлайн през последните 3 месеца.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ