Какво е определящо за българина при избора на малък потребителски кредит

Какво е определящо за българина при избора на малък потребителски кредит

Улесненият достъп до финансиране (37%) и облекчените процедури (21%) са основните мотиви при избор на малък потребителски заем, сочат данните от национално представително проучване сред 1 000 респонденти, извършено от Маркет Линкс в София и големи градове на страната по поръчка на Изи Кредит. 

Проучването има за цел да открои нагласите на хората спрямо основните финансови институции в България, използването на техните продукти и услуги, както и финансовия статус и източниците на информация в областта на финансирането на потребителите.

12 години вече Изи Кредит осигурява достъп до финансови услуги на хора, които по различни причини не са могли да се възползват от тях. Достъпът до финансови услуги или т. нар. „финансово включване“ е в основата на бизнес модела на компанията, която е сред водещите в небанковия финансов сектор у нас. Изи Кредит, която отбеляза своята 12-та годишнина през м. април, е и един от най-големите работодатели в сектора с над 3 500 кредитни консултанти и служители, работещи в близо 150 офиси в цялата страна.

За 12 години Изи Кредит се наложи като една от най-разпознаваемите компании за малки небанкови потребителски кредити, като тя е първа назована марка от 37% от всички участвали респонденти и от 27% от анкетираните, които ползват небанкови финансови услуги.

Успоредно с това, Изи Кредит е определена от анкетираните и като небанковата финансова институция с отлична репутация. Хората възприемат компанията като такава, на която могат да се доверят; с добри, ясни и прозрачни условия на своите продукти и услуги; както и като компания с иновативни продукти.

Изследването на Маркет Линкс показва още, че основните предпоставки за теглене на небанков заем са закупуване на стока (69%), като е по-малък е делът на потребителите, които ползват финансирането за непредвидени разходи (23%) или за ремонт в дома (8%).

Като цяло, значителна част от анкетираните (43%), участвали в проучването, посочват, че в случай на извънредни разходи няма да могат да се справят с тях. Повечето биха се обърнали за съдействие от приятели или роднини, докато друга част биха избрали услугите на банковите и небанковите институции.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ