Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Китай раздава дигитални юани за 6,2 млн. долара в лотария в Пекин

Китай ще раздаде 40 млн. юана (6,2 млн. долара) под формата на цифрова валута в нова лотария в Пекин, предаде Си Ен Би Си.
Жителите на китайската столица ще могат да използват две банкови приложения, за да се запишат за участие в лотарията за 200 хил. „червени пакета“, съобщиха от Бюрото за финансова работа в Пекин. Всеки червен пакет съдържа 200 юана (около 31 долара) от дигиталната валута. Те могат да бъдат използвани за покупки от селектирани търговци.
Втората най-голяма икономика в света все още не е пуснала своята дигитална валута на национално ниво, като до момента Пекин предпочита да се фокусира върху тестване на локално ниво под формата на лотарии.
Заместник-управителят на Китайската народна банка (PBoC) Ли Бо заяви през парил, че централната банка ще увеличи мащаба на своите тестове и че дори ще позволи на чуждестранни спортисти и посетители да използват дигиталния юан по време на Зимните олимпийски игри в Пекин през 2022 г.
През февруари югозападният китайски град Чънду раздаде 40,2 млн. юана под формата на дигитална валута, докато миналата година подобни лотарии се проведоха и в Шънджън и Суджоу.
За разлика от добре познатите цифрови валути като биткойн, които са децентрализирани, дигиталния юан се контролира изцяло от Китайската народна банка.
През април Ли Бо заяви, че дигиталният юан е за местна употреба и че не цели да измести щатския долар на международната сцена.
„По отношение на увеличаването на присъствието на юана на международните пазари ние много сме казвали ,че това е естествен процес и че не целим да заменяме щатския долар или друга международна валута. Нашата цел е да позволим на пазара сам да избере и да улесним международната търговия и инвестиции“, каза той.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Алтернативни инвестиции: Как работи пиратската борса в Сомалия?
Любопитно |Украйна удължи с още три месеца военното положение и мобилизацията
Свят |Бизнес перспективи: Ядрените планове на Европа остават на заден план заради скок при зелената енергия
Енергетика |Виктор Чучков-син на гости на „Софийски истории“
Общество |HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024
ПР и събития | Advertorial |Застаряващото население е факт. Работодателите трябва да се адаптират
Next level HR 2025 |Въпросът, който Джеф Безос обича да задава на интервю за работа
Мениджмънт |Новата дигитална реалност и как бизнесът се справя с нея
Next level HR 2025 |„Не“ на глупавите правила
Мениджмънт |Топ мениджър на Lego загина в швейцарски ски курорт
Свят |Как една маркетингова грешка се превърна в бизнес за $1 милион
Маркетинг |Европа има нов крал на лукса: Пазарната оценка на Hermès изпревари тази на LVMH
Компании |Какви ползи носи AI за начина, по който работим?
Next level HR 2025 |ADVERTORIAL

HR екипът на Технополис и Практикер получи четири отличия на Годишните HR награди на БАУХ 2024

10 години Hub Ahead: За предизвикателствата, които правят разликата и новата реалност за брандовете

Коментари
Няма въведени кометари.