Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Колко ще похарчим за коледни подаръци тази година
Активните интернет потребители ще отделят с 4% повече средства за коледни подаръци в сравнение с миналата година или средно по 235 лв., показва проучване на Pazaruvaj.com. Резултатите сочат, че с приближаването на Коледа българите са много по-предразположени към онлайн пазаруването. Потребителите, които искат да изразходват по-малко време, използват предимствата на виртуалните рафтове, откъдето черпят много идеи и намират по-изгодни оферти. При вземането на решение все повече помагат написаните от други хора оценки, мнения и тестовете на продукти.
В този празничен сезон интернет потребителите ще купят коледни подаръци средно за поне 5-6 души, преди всичко от тесния семеен кръг. Затова намирането на подходящите продукти и изборът на източника за тяхното набавяне не е лесна задача.
Коледен подарък предимно за най-близките роднини планират да набавят 86% от респондентите, а средната му стойност ще е 49 лева. Колегите се нареждат на по-задните места, като за тях подаръкът ще е средно 18 лева.
Малко над половината от анкетираните - 54%, се стремят да донесат радост на близките си с качествени подаръци, като при избора на продукта обръщат внимание на съотношението цена-качество.
Докато сърфират в интернет, преди да пазаруват, потребителите се информират подробно и обикновено разглеждат асортимента на няколко онлайн магазина. В лова на подаръци почти 3/4 от планиращите покупките ще разчитат на поне 3 източника в интернет.
Изгодните онлайн промоции в коледния сезон, стават все по-примамливи и за хора, които през останалата част от годината предпочитат да пазаруват във физически магазини, тъй като чрез офертите си онлайн магазините привличат по-успешно вниманието на нови онлайн купувачи.
Дрехите, козметиката, играчките и книгите продължават да бъдат най-популярните подаръци
Въпреки че всяка година по Коледа се появяват хитови продукти, характерни само за дадената година, сред всички потребители на интернет и през 2017 г. най-предпочитаните подаръци са „класическите” облекло, козметика, играчки и книги.
Разбира се, търговците ще могат да разчитат на голям оборот и при по-скъпата техника като например телевизори, смартфони и таблети, но този вид продукти за мнозина все още представляват съществена финансова бариера.
Онлайн пазаруването избират 81% от активните потребители на интернет. Въпреки високия процент обаче онлайн пазаруването няма да може да поеме изцяло ролята на физическите магазини: двама от петима потребители на интернет ще прекарват времето си в търговски центрове и молове, за да купят коледните подаръци за близките си, а трима от 10 – в други магазини, включително в специализирани.
Сред активните интернет потребители 25% със сигурност ще следят и печатните брошури на магазините.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.