LEGO поскъпва по-бързо от златото

LEGO поскъпва по-бързо от златото

LEGO поскъпва по-бързо от златото

Комплектите от популярните детски конструктори LEGO растат с 10-11 процента годишно. Така, те се оказват по-изгодна инвестиция от акции, злато или облигации, тъй като изпреварват всички изброени активи по темпо на растеж. Това се посочва в изследване на учени, което е публикувано в списание Research in International Business and Finance.

LEGO поскъпва по-бързо от обичайните инвеститорски предпочитания, тъй като броят на комплектите с разноцветни тухлички е ограничен, особено тези, посветени на култови филми, книги или исторически събития . Освен това на вторичния пазар след продажбата на играчки предлагането намалява, което също се отразява на цената. Освен това LEGO има много фенове, които биха искали да го притежават като вещ със сантиментална стойност.

На вторичния пазар, две до три години след пускането на нов комплект от конструктора, цените се променят от минус 50 до плюс 600 процента годишно. Отличителна характеристика е и, че малките и много големите комплекти поскъпват по-бързо от средните  по размер. Изследователите отбелязват, че цените на комплектите почти не зависят от ситуацията на фондовия пазар. В същото време инвестицията в LEGO може да се изплати само за три години.

Печалбите на бранда са се увеличили повече от два пъти през първата половина на 2021 г., когато повечето страни все още бяха в локдаун и родителите трябваше да търсят различни начини за занимания на децата си вкъщи.

Ключови думи

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ

Революция: На фитнес, без дори да ходиш до залата. И то, безплатно!
Златни кюлчета се продават като топъл хляб в магазините на Южна Корея
Уорън Бъфет за ИИ и въпроса, на който и най-добрите икономисти нямат отговор от 100 години
Урсула фон дер Лайен: Трябва да попречим на Китай да наводни пазара в ЕС с електромобили
800 000 души в Европа и САЩ са паднали в капана на една от най-големите онлайн измами
Колонката на мениджъра: Три истории с поука от Катя Димитрова, съосновател и управляващ партньор на Интерпартнерс
Цитат на деня
Как да убедите Google, че сте експерт във вашата ниша