Ваканцията замени плащането на сметки при потребителските кредити

Ваканцията замени плащането на сметки при потребителските кредити

Финансирането на ваканции измести плащането на сметки в топ 10 на проектите, финансирани с потребителски кредит от българите. Броят на молбите за финансиране на почивки нарасна близо три пъти в сравнение с периода ноември 2016 г.-април 2017 г. Това показва есенното издание на обзора „Потребителският кредит на българина“ от БНП Париба Лични Финанси, България.

Важна тенденция: в периода май-октомври 2017 г. има ръст с 9% на средната сума на молбите за трите топ проекта - ремонт на дома, обединяване на задължения и покупка на употребяван автомобил. Близо 80% от молбите, получени от БНП Париба Лични Финанси, България през последните месеци са именно за тези проекти. Броят на молбите за кредити за ваканции отбеляза ръст от близо 300% в сравнение с периода ноември 2016 г.-април 2017 г. и към момента тези кредити са на 7-о място.

Ссредната сума на молбите за ремонт на дома е нараснала с 8%, от 5 168 лв. в периода ноември 2016 г.-април 2017 г.  до 5567 лв. през последните 6 месеца. При кредитите за обединяване на задължения се наблюдава ръст от 10%. В периода май-октомври 2017 г. те са достигнали 7121 лв. докато през ноември 2016 г.-април 2017 г.  средната сума за която са кандидатствали хората, е 6 480 лв.

Същата тенденция се наблюдава и при потребителските кредити за покупка на употребяван автомобил. През последните шест месеца средният размер на молбите достига 6 071 лв. Това е ръст от 9% в сравнение с периода ноември 2016 г.-април 2017 г. , когато средната сума е била 5 567 лв.

Увеличил се е и средният размер на молбите за покупка на обзавеждане. В периода май-октомври 2017 г. той достига 3 737 лв., докато през ноември 2016 г.-април 2017 г. е 3 504 лв.

Според експертите на компанията, ръстът на потребителските кредити за финансиране на проекти като ремонт на дома, обзавеждане и покупка на кола, са ясен знак за повишаване на жизнения стандарт. С ускоряването на икономиката, хората стават все по-спокойни по отношение на личните си финанси и кандидатстват за по-големи кредити с по-дълъг срок на изплащане, допълват те.

В същото време високият интерес към кредитите за обединяване на задължения показва, че все повече българи управляват разумно семейния си бюджет и искат да оптимизират месечните си плащания. Те се възползват от предимства като покриване на по-стари задължения при по-добри пазарни условия, фиксирана лихва за целия период на кредита, плащане на само една такса за превод и много други.

Друга положителна тенденция е устойчиво ниският дял на необслужваните кредити, което показва, че клиентите се отнасят отговорно към кредитите си и покриват задълженията си навреме. Това е знак, че доходите на хората се увеличават и, че вътрешното потребление расте, казват още експертите на банката.

Любопитен факт: Мъжете купуват коли, а жените финансират образование. Данните на БНП Париба Лични Финанси, България показват, че мъжете и жените са почти еднакво активни при кандидатстването за потребителски кредит – 51,4% срещу 48,6%. Господата най-често кандидатстват за кредити за покупка на употребяван автомобил (69% от молбите за финансиране на коли). Близо 64% от молбите за кредит с декларирана цел образование, са подадени от дами. Над 63% от посочилите като причина за кандидатстването медицинско лечение също са жени. Наблюдава се относително равенство между мъжете и жените при кандидатстването за финансиране на покупка на обзавеждане, обединяване на за задължения и пари в брой.

По възрастови групи данните на обзора посочват, че във възрастта 20-39 мъжете кандидатстват по-често за потребителски кредити. Те са подали близо 57% от молбите. Във възрастта 40-49 се наблюдава относително равенство между кандидатстващите мъже и жени. След възрастта от 50 години, близо 57% от молбите за потребителски кредити се подават от дами.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ