Финанси
|Компании
|Енергетика
|Икономика
|Винарите научили за смяната на бандеролите от Държавен вестник

Държавната администрация не е счела за необходимо да консултира с производителите на вино промяната на акцизните бандероли, която беше обявена миналата седмица.
Това съобщи по БНР председателят на Лозаро-винарската камара Йордан Чорбаджийски.
Промяната влиза в сила от 1 януари 2022 година и засяга тютюневите изделия и алкохолните напитки, които ще се продават с нов бандерол. Акцизните стоки с действащите към момента бандероли ще могат да се реализират до изчерпването им, но не по-късно от 31 декември 2022 г. Единичните цени на бандеролите ще се запазят, каквито са до момента. Разходите за бандеролите на бизнеса са 60 млн. лв.
„Никакви консултации с бранша, не бяхме поканени на срещи да ни се обясни защо, как и точно сега. По време на пандемия, в разгара на гроздобера – прибираме суровина, във вторник научихме от „Държавен вестник“, че се сменя бандеролът“, обясни Чорбаджийски. Бизнесът по никакъв начин не знае защо се налага това, твърди той.
Чорбаджийски прогнозира, че смяната ще доведе до „адски много проблеми на производителите и на вносителите на алкохол“.
Досега при смяната на „дизайна на хартийката“ са правени консултации с бизнеса и така е било решавано кога да стане това, поясни той и подчерта:
В момента никой не печели от това, категоричен е Йордан Чорбаджийски. Декември е най-силният месец за алкохолния бранш и сега трябва да хвърляме боб колко бандерола трябва да поръчаме за декември и колко да облепим, допълни той.
„Това значи декември месец по-малко акциз, по-малко ДДС. Абсолютно никой не печели.“
„Нямаме нищо против да сменят бандеролите, но да го правят примерно от 1 април или от 1 май, когато вече можем да прогнозираме колко бандерола ще ни трябват“, предлагат още от бранша.
Всеки път при смяна на бандеролите има алкохол, който остава нереализиран и това води до тежки загуби, защото бутилките не са малко, посочи Чорбаджийски в предаването „Преди всички“.
„Търпим санкции, ако на рафта на някой клиент, наш, има бутилки със стар бандерол. Той търпи санкции, глобите са жестоки.“
Йордан Чорбаджийски уточни, че в Европа има много държави, които работят с дигитален бандерол, което дава възможност за контрол, така че да не може да се мръдне „милиметър настрани“.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Денят в цифри
България |Износът на нови автомобили от ЕС бележи спад от 13% спрямо предпандемичната 2019 г.
Автомобили |Флорални води - новият хит в грижата за кожата
Стил |Борсов наблюдател: Уолстрийт среща реалността на Тръмп
Финанси |Рекордните 3028 души попаднаха в класацията на Forbes на най-богатите хора в света, Мъск е първи
Свят |Битката за Гренландия: Датският премиер пристига на визита след посещението на Джей Ди Ванс
Свят |Повишават се минималният и максималният осигурителен доход
България |Уменията, от които се нуждаят всички съвременни лидери
Техники за успех |10 прости навика, с които мигновено печелим симпатии
Техники за успех |Китай започва военни учения около Тайван, представи президента Уилям Лай като „паразит“
Свят |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 31-ви март до 6-ти април
Хороскоп |Първи април: Какъв е произходът му и как го празнуват европейците?
Любопитно |Цитат на деня
Цитат на деня |

Коментари
Няма въведени кометари.