Волатилността като възможност – как Robinhood привлече 3 млн. нови потребителя в разгара на кризата

Волатилността като възможност – как Robinhood привлече 3 млн. нови потребителя в разгара на кризата

Волатилността като възможност – как Robinhood привлече 3 млн. нови потребителя в разгара на кризата

В разгара на най-голямата несигурност и шокиращи сривове на фондовите пазари едно мобилно приложение успя да привлече 3 млн. нови потребителя само в САЩ. Става дума за Robinhood, платформата, която напълно революционизира търговията с акции, като я направи достъпна и евтина.  И чийто съосновател е българинът Влад Тенев, който от  дете живее заедно с родителите си зад Океана.

„Потребителите на Robinhood разпознаха спада на международните пазари през март тази година като златна възможност за покупка на акции. Те са интелигентни млади хора, които гледат много дългосрочно на своите инвестиции и могат да си позволят риск. Много малка част от тях търгуват ежедневно, вместо това те разчитат на дълги позиции“, заяви в интервю за CNBC Влад Тенев. Ключовото при модела на търговия на Robinhood е, че сделките се извършват без комисионна за потребителите, а печалбите идват от договори с маркетмейкъри. Данните сочат, че само през второто тримесечие на 2020 г. приложението е генерирало над 180 млн. долара. Това е двойно повече в сравнение с първото тримесечие на 2020 г.

Причината може да се търси в това, че приложението привлече 3 млн. нови клиента до общо 10 млн. клиента в рамките на първите 4 месеца на 2020 г. Става въпрос за периода, в който пандемията от коронавирус доведе до срив от над 30% на водещите индекси на американската борса. Вместо да се отдръпнат от борсата обаче клиентите на Robinhood избраха точно този момент, за да станат по-активни от преди.

„Нашият модел на търговия без комисионни привлече към инвестирането в акции нов тип клиенти, цяло ново поколение, което никога преди това не беше се занимавало с тази дейност. Тези хора сега имат достъп до нещо, което преди беше само за богатите“, смята Тенев.

Компанията започна своята дейност през 2013 г., но доби особена популярност тази пролет. Значимостта на мобилното приложение не беше подмината от всички останали брокери на пазара, като постепенно те бяха принудени също значително да намалят или напълно да премахнат комисионните си при търговия с акции.   

„Живеем в пресечната точка на капитализма, демокрацията и иновацията“, добавя Тенев.

Robinhood засега не бърза да излезе на борсата, като през август нейната оценка възлизаше на 11,2 млрд. долара. Само в рамките на тази година чрез три рунда за привличане на инвестиции Robinhood успя да увеличи оценката си с 3 млрд. долара. „В момента сме много уверени в нашата капиталова позиция, така че нямаме необходимост от първоначално предлагане на акции (IPO) на борсата“, коментира Тенев.

Към момента приложението може да се използва единствено от американски граждани и няма съобщения за скорошно навлизане в Европа.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ