Наш предприемач впечатлява света с иновативен софтуер
Росен Минчев (27) живее и работи между САЩ и България последните три години като пет до шест месеца прекарва в Лас Вегас, а останалото време в София. Управляващ собственик е на консултантската фирма Interactive Software Solutions LLC, базирана е Невада. Това е един от най-благоприятните щати за бизнес в САЩ, от гл.т. на таксите и данъците, провеждането на световни конференции и форуми за иновации. На 22 години в България създава първия си бизнес - криейтив агенция за дизайн и реклама с клиенти от малки фирми, които продават бойлери до големи строителни компании. Завършил е маркетинг в МТМ Колеж София (по-известен като Датски колеж), а преди това Професионална гимназия по аудио-, видео- и телекомуникация "А.С.Попов" в София. В края на август 2017 Yahoo посвети статия на българския предприемач
- Господин Минчев, с какво предизвикахте вниманието на Yahoo?
- Последните две години посветих на иновативен проект, който имаше за цел да улесни работата и да увеличи приходите на моята рекламна агенция, чрез прилагане на самообучаващи се софтуерни алгоритми и масиви от данни, които са пригодени за работа със социалните мрежи и традиционните рекламни канали. В момента уникалният софтуер работи ефективно и привлича интереса на големи рекламодатели. Постепенно започнах да осъзнавам, че доста стартапи и нововъзникващи бизнеси могат да имат интерес към софтуерния алгоритъм. Сайтът www.rosenminchev.com помага на новите предприемачи в две критични за тях дейности: Стартирането на бизнес в чужбина и максимизиране на приходите му от ден първи. Чрез прилагането на самоубочаващи се алгоритми и натрупани потребителски масиви от данни, могат да се изчислят, кои са най-потенциалните клиенти на дадена фирма. Преди, това ставаше с пилеене на големи бюджети за таргетиране на огромни групи от хора, от която приблизително само 20% се оказваха заинтересовани. Сега чрез прилагането на масивите от данни, един бизнес може да намери тези 20% клиенти от ден първи, без да харчи големи бюджети за да достигне до тях.
В крайна сметка най-важното нещо в бизнеса са твоите контакти. Колкото по-голямо обкръжение от умни и предприемчиви хора имаш, толкова по успешен ще си ти.
Щатският милиардер Марк Кюбан беше казал: Събереш ли се с четирима глупци ти ще си петият, събереш ли се с четирима инженери ти ще си петият. Убеден съм, че постиженията ми привлякоха вниманието на Yahoo, защото бях в точното обкръжение от хора.
- Кой е най-яркият спомен от образованието, изиграл ключова роля за професионалната ви реализация?
- Безспорно най-голям принос за професионалното ми развитие допринесе симулираната игра по предприемачество Cash Flow, водена от Деян Дойков в МТМ Колеж София. Интересното на тази игра беше, че се фокусира почти изцяло на един от най-големите пазари в света, а именно пазарът на недвижими имоти. Всеки играч стартираше с определена избрана професия, едни бяха доктори, други пък сервитьори, но накрая независимо от професията, всеки един от играчите можеше да завърши като собственик на огромен мол, бутик, хотел, жилищен комплекс и т.н. Поуката от тази игра беше много важна: Независимо кой си, от къде си, каква професия имаш, ако вземаш правилните финансови решения, можеш да пожънеш плодовете на големият успех.
Всички студенти се събирахме, размишлявахме и се опитвахме да намерим решения на симулирани финансови проблеми, без да губим пари от собственият си джоб. На кратко, ние си играехме на бизнесмени без да имаме реален бизнес. Тези практики отключиха, разшириха и промениха мирогледа ми напълно и за винаги.
- Кои са другите учебни дисциплини, знанията от които и до днес ползвате активно за да успявате в работата и в личен план?
- Тук без никакво колебание ще посоча, като първа и най важна дисциплина “Счетоводство”. Нямам спомен за лектора, но без знанията по финанси, бизнесът не може и няма как да съществува. А когато, той е нововъзникнал, стартиращ и още фирмата не генерира достатъчно приходи за да се наеме счетоводител, цялата отговорност пада върху собственика. На второ и трето място са „Връзки с обществеността” и „Управление на човешкия капитал” при доц. д-р Венцислав Савов. Много хора пренебрегват ПРа, но ще цитирам един от най-умните и богатите хора на планетата, а именно Бил Гейтс, който казва, “Ако, в сметката ми някога остане само един долар, бих го похарчил за ПР”. Твоят продукт може да е най-голямото изобретение на 21 век, и пак никой няма да го купи, ако не знае за неговото съществуване. В същото време без правилния стил на управление вашият екип никога няма да е стабилен, постоянно някой ще си тръгва, вие ще мислите за наемане на нови хора и никога няма да можете пълноценно да се фокусирате върху същинската дейност, клиентите и пазара. Категорично обаче предметът “предприемачество” най-силно разви в мен иновативното и креативно мислене, а преподавателят, от когото най-много научих за предприемачеството беше Деян Дойков.
- Какво послание бихте изпратили сега към студентите в България, които искат да станат предприемачи или маркетинг експерти?
- Уорън Бъфет е на 87 години и продължава да чете по две книги на месец. Той самият казва, че разликата между успелия и неуспелия е това че първият знае нещо повече от другия. Горещо бих препоръчал на младите да не спират да се учат, да прочитат добре учебниците си (аз лично съм чел своите по няколко пъти, когато бях студент), но и да четат различна литература за бизнес, финанси, политика, както и книги за самоусъвършенстване, културология, философия, психология и т.н. Единственият ключ към успеха, ключът който отключва всички врати, това е знанието.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.