Учениците се вдъхновяват повече от връстниците си, отколкото от учителите
Ново проучване показа, че учениците се мотивират повече от връстниците си, отколкото от учителите, предаде агенция ЮПИ.
Учените от университета на Мичиган откриха, че учениците пишат по-добре формулирани есета и имат по-високи оценки, когато актьори в ролята на техни връстници, вместо на ръководители, им обяснят значението на изучавания материал. Откритията, публикувани в сп. "Интернешънъл джърнал ъв едюкейшънъл рисърч", не омаловажава ролята на учителите.
Преподавателите имат основно значение при предаването на образователното съдържание. Но връстниците са по-добри в проникването в същността на реалната стойност на предмета.
"С други думи, като ученик аз мога да се идентифицирам с моите връстници и да си представя как използвам информацията по същия начин като тях. Това придава смисъл на материала и цел, която надминава запаметяването му", каза проф. Кеъри Роусет.
Проучването беше направено сред ученици от уводен курс по психология. На някои от тях материалът беше преподаден от техни връстници, а на други - от учители. И двете обосновки бяха предварително описани по сценарий. Трета група от учениците не бяха допълнително стимулирани и вдъхновени за урока си.
Тези, които получиха вдъхновение от връстник, бяха оценени в курса с резултат 92%. Учениците, вдъхновени от учител, изкараха 86%, а третата група - 90%. Експертите обясниха, че фактът, че учителите контролират оценките и казват на учениците какво да правят, работи против усилията им да внушат на младите хора защо материалът е важен.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.