Веганите страдат от по-лош махмурлук
Следването на веган начина на живот може да има различни ползи, но ново проучване откри един възможен недостатък - по-лош махмурлук, пише в. „Индипендънт“, цитиран от БГНЕС.
Според учени от Университета в Утрехт, Холандия, които анализирали как диетичният прием на хранителни вещества влияе върху тежестта на махмурлука, вегетарианците и веганите могат да изпитат по-тежки махмурлуци, отколкото ядящите месо поради две хранителни вещества.
Изследователите стигнаха до заключението след наблюдение на 13 пиячи за симптоми на махмурлук като главоболие, гадене, виене на свят, повръщане, сърцебиене и жажда и откриха, че тези, които имат диета, в която липсва никотиновата киселина, известна повече като витамин В3, и цинк, претърпяват по-тежки махмурлуци.
Витамин В3 се намира в месото, домашните птици и рибата, както и в авокадото, гъбите, фъстъците и пълнозърнестите храни, докато цинкът се среща най-често в месо, миди, яйца, бобови и млечни продукти.
Въпреки че веганската диета е в състояние да осигури всички необходими хранителни вещества, някои проучвания са установили, че веганите са по-склонни да имат дефицит на никотинова киселина и цинк, отколкото тези, които ядат месо.
Докато откритията, публикувани в Journal of Clinical Medicine, показват връзка между по-високия хранителен прием на никотинова киселина и цинк и по-малко тежките махмурлуци, изследователите признават, че са необходими допълнителни изследвания по редица причини.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Шишков с остри критики към начина, по който са реализирани някои инфраструктурни проекти
България |САЩ добавиха BYD в списъка на компании с предполагаеми връзки с китайската армия
Компании |Зеленски се надява Украйна и Великобритания съвместно да разработят европейска система за отбрана от балистични ракети
Свят |Изслушват предложените кандидати за състав на ЦИК на 12 юни
България |Папа Лъв XIV сравни с чума случаите на педофилия в църквата
Свят |Поздравления за повишението! Сигурни ли сте, че го искате?
Техники за успех |Москва пое управлението на руските активи на енергийните гиганти Uniper и Fortum
Енергетика |Испанците вече харчат половината от заплатата си за наем, над 70% в Мадрид и Барселона
Свят |Времето: Нова порция следобедни валежи
България |На днешната дата, 9 юни. Рождениците днес
На днешната дата |ЦИК обяви имената на 240-те депутати в 52-рото Народно събрание
Политика |Как да задържите повече клиенти?
Маркетинг |Германски изследователи предупредиха, че основаният на правила световен ред „се разпада“
Свят |ADVERTORIAL
Алианц Банк България и Групата на ЕИБ осигуряват 340 млн. евро за бизнеса в България
Национална библиотека „Св. св. Кирил и Методий“ и blink обединяват усилия в дарителска кампания за реставрацията на емблематичната сграда на библиотеката
Коментари
Няма въведени кометари.