2/3 от картодържателите в България искат да плащат през смартфон

2/3 от картодържателите в България искат да плащат през смартфон

Българските картодържатели проявяват все по-голям интерес към възможността да се разплащат през мобилния си телефон, показва проучването Master Index 2017 на Mastercard. 

Според изследването, две-трети от активните картодържатели у нас искат да плащат със смартфона си в магазин чрез приближаване на мобилното устройство до безконтактен терминал, както и онлайн през мобилно приложение.

Най-голям интерес към опцията (над 70%) проявяват потребителите във възрастовите групи 18-24 и 25-34 г.

В момента потребителите у нас използват мобилния си телефон главно за разговори (93%), за достъп до социални мрежи (53%), за сърфиране в интернет (36%), за чат (29%), за работа и достъп до електронна поща (27%) и снимки (25%), сочи проучването на Mastercard.

Ако имаха възможност да използват своята разплащателна карта за плащания в мобилния си телефон, потребителите биха използвали услугата за пазаруване в супермаркет (42%), за плащане на сметки (38%) и покупки на дрехи и обувки (26%). Всеки пети от проявяващите интерес към подобна услуга би заплащал през смартфона си сметки в ресторанти, кафенета и барове, а всеки шести – би я използвал за закупуване на билет за транспорт.

Най-голям е делът на хората, които биха плащали в супермаркети и за сметки, във възрастовата група 45 – 64 г. В същото време, потребителите на възраст 18-24 г. биха били най-активни в заплащането с мобилни устройства на дрехи и обувки. Картодържателите на възраст между 25 и 34 г.биха плащали през мобилния си телефон най-вече в ресторанти, кафенета и барове.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ