7 победители в конкурса на A1 "Дигитално училище в България"

7 победители в конкурса на A1 Дигитално училище в България

7 победители в конкурса на A1 "Дигитално училище в България"

Седем учебни заведения бяха отличени с призове за дигитални практики, които прилагат в образователната сфера в рамките на конкурса на A1 „Дигитално училище на България“. Във всяка от трите категории – „Дигитален урок“, „Дигитален проект“ и „Дигитална организация на преподаването“ – беше избрано по едно училище от областен град и едно от малко населено място. Общо 127 учебни заведения от близо 20 области на страната кандидастваха с иновативни проекти.  Победителите са от Варна, Гоце Делчев, Дупница, Кърджали, Свищов и София, а проектите включват разнообрази подходи за обучение като виртуална реалност, интерактивни дъска и съвременни STEM кабинети.

В категория „Дигитален проект“ журито награди две училища за положените от тях усилия в образователната среда – ПДТГ „Димитър Хадживасилев“ от град Свищов и 81-во ОУ „Виктор Юго“ от София. Свищовската гимназия представи проект "STEMB“, който включва изграждане на иновативна класна стая, в която учениците създават и администрират сайтове на бизнес-клиенти. Това дава възможност на подрастващите за „учене чрез работа и преживяване“ и опит с реалния бизнес на IT технологиите. Проектът на столичното училище "Дигитална трансформация в обучението - дигитална компетентност и учене“ представлява стратегия за цялостна дигитализация на учебния процес. Те интегрират онлайн платформи, както и дигитални инструменти като Google Classroom, Google Jamboard, Google Групи, електронните варианти на учебниците, които издателствата предлагат, ресурсите на "Уча.се", "Кан академия", видеоклиповете в Academico и др.

В категория „Дигитална организация на преподаването“ Профилирана гимназия „Христо Ботев“ от град Дупница и ОУ „Петко Рачев Славейков“ са участниците, чиито методи на преподаване се откроиха сред останалите. Учителите успешно са реорганизирали работата си, така че да се възползват от предимствата на дигитализацията. Прилагането на „Метода на обърната класна стая“ и „Модел 1:1“ са различни стратегии и алтернативни методи на обучение в класната стая, които са от решаващо значение, за да се мотивират и стимулират учениците към активност в учебния процес.

Първото място в категория „Дигитален урок“ заемат две училища – ПМГ „Яне Сандански“ от град Гоце Делчев и СУ „Отец Паисий“ от град Кърджали. Гимназията представя проект, който показва как преподавателите интегрират технологиите в учебния процес и развиват дигиталните умения на учениците, чрез използването на онлайн образователни платформи като Geobra, Padlet, Bookcreator, Worldwall и други. Училището от град Кърджали се отличи със своята практика „Връстници обучават връстници“, която цели да повиши мотивацията на учениците в часовете по клетъчна биология, като заемат ролята на учители и приемат предизвикателството да предадат уроците по увлекателен и разбираем начин.

Впечатляващ проект представи и софийската частна професионална гимназия по дигитални науки „СофтУни Светлина“ в категория „Иновативна идея“. Те планират да изградят класна стая за преподаване и обучение на ученици във виртуална среда, където учителят и учениците да носят очила за виртуална реалност, визуализиращи изучавания материал.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ