Ало, 112 - куриози на спешния телефон

Ало, 112 - куриози на спешния телефон

На спешния телефон 112 по празниците са били подадени хиляди сигнали, някои от които куриозни - за летящо НЛО и раждаща котка. Почти всяко второ позвъняване е било далече от определението за спешен случай, отбелязва Нова тв.

Само в новогодишната нощ са регистрирани 4200 обаждания.

През цялата минала година те са били над 4 милиона. Повече от половината от тях попадат в графата "нерегламентирани". Това са случайни набирания на 112, докато телефонът е в джоба или така наречената "грешна преценка" -  когато обаждащият се мисли, че случаят е спешен, но според службите ситуацията не е такава.

Гълъб със счупено крило, салам с изтекъл срок на годност или спукан матрак - операторите твърдят, че са чували какво ли на спешния телефон.

„Около Коледа мъж звъня многократно, защото го преследвали духове със сини очи, крият се зад пердетата, жена без ръце го притискала. Полицията беше ходила да установи, че няма джуджета при него”, разказва операторката Диляна Димитрова.

Някои от сигналите звучат като критични случаи, докато не се провери на място. Има и така наречените "телефонни терористи" - хора, които звънят почти всеки ден. Такъв е случаят с баба Анастасия: „Тя се наспива до към 22.00-23.00 часа и започва да звъни и да иска някой да я посети непременно. Симптомите й са задушаване, сърцебиене, но тя всъщност е много самотна. Веднъж беше направила бухти и ни посрещна от вратата с: „Бухти, бухти... искате ли бухти?”, разказва медикът Анелия Цонева.
Голяма част от хората не могат да се ориентират кога реално са изпаднали в животозастрашаваща ситуация, твърдят от системата за спешни повиквания.

„Граждани смятат, че 112 е отговорен да им смени изгорялата крушка”, отбелязва говорителят на „Национална система 112” Данка Недялкова. Или да ги информира докога важат годишните винетки.

„Възрастни хора ни съобщават разтревожени, че са свидетели на нашествие на неидентифицирани летящи обекти. Впоследствие се оказва, че това са найлонови торбички или китайски фенери”, обяснява Недялкова.

Ученик пък се обадил с молба към диспечера да му помогне да реши трудна задача по математика.

Загубата на ценно време, когато някой наистина се нуждае от спешна помощ, е всекидневие, твърдят операторите и призовават за по-отговорно отношение.

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ