Евродепутатът Андрей Новаков пропътува с ТИР закона Макрон
Невъзможни за прилагане и изпълнение са голяма част от правилата в новия общоевропейски пакет за мобилност, станал известен като закона Макрон по името на френския президент, който лобира за въвеждането им. Това установи евродепатутът от ГЕРБ/ЕНП Андрей Новаков, който реши да ги изпробва на практика като се включи 5-дневен курс заедно с шофьор на ТИР от Брюксел до София.
Правилата в пакета за мобилност са написани от човек, който едва ли е имал общо с транспорта, защото голяма част от тях са неприложими, обобщи той пред БНР след приключването на експерименталното си пътуване
"Правилата са написани така, че да дадат превес на една или друга компания. Чисто практически те няма как да намерят приложение. Изискването да се намери хотел за задължителната седмична почивка на водача на места, на които няма хотел, е едно такова правило. Как бихме задължили човек да си остави камиона, за който е лично отговорен? Това е нереално. Няма шофьор, който да го направи. От друга гледна точка 72-часовият срок, след който си длъжен да прилагаш местното законодателство за заплащане, директивата за командировани работници, е прекалено кратък. В държава като Германия няма как за три дни да влезеш, да стигнеш до адрес, да разтовариш, да натовариш и да излезеш обратно", сподели Новаков.
Новите изисквания изкараха на протести българските превозвачи в деня на срещата на върха ЕС-Западни Балкани не само в София, а и в други градове на страната. Преди това техни представители се срещнаха с премиера, който заяви подкрепата на правителството за исканията им да бъдат премахнати 4 пункта от правилата.
Законът Макрон противоречи на редица европейски принципи, включително и този за свободното движение на хора, коментира и вицепремиерът Томислав Дончев тази сутрин за НОВА. "Как ще вменяваме на един превозвач на колко седмици къде да ходи?! Той може да не иска да се прибере вкъщи. Може да реши да види тъща си в Испания", каза още вицепремиерът. Той е категоричен, че въпросният пакет за мобилност е в ущърб на България и на българския транспортен бизнес.
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.