Избират през октомври изпълнител на тол-системата
Очакваме през октомври да имаме избран изпълнител и през 2018 г. да довършим процедурата по въвеждане на тол-системата. Това каза пред Нова телевизия министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков.
„Не сме се отказали и да заведем иск срещу жалбоподателите, заради които България търпеше загуби в продължение на година и половина от невъвеждането на тол-таксите”, добави той.
„Превозните средства с тегло до 3,5 т ще останат на винетен режим, като електронни винетки ще заменят досегашните хартиени стикери”, напомни министърът.
Превозните средства, които са с тегло над 3.5 т. ще попаднат в обхвата на тол-системата. В тази категория попадат и големите автобуси, но за тях се предвиждат облекчения, тъй като те предоставят специален вид услуга, обясни Николай Нанков. "След въвеждането на тол-системата основната тежест ще бъде поета от големите тирове”, подчерта министърът.
В контекста на започналото днес общественото обсъждане на трасето на автомагистрала „Струма“ през Кресненското дефиле министърът изтъкна, че изнасяне на едното платно източно от дефилето е най-сигурният и безопасен вариант от гледна точка на пътната безопасност за гражданите. Съществуващото трасе ще бъде разширено и рехабилитирано. „Предвижда се да бъдат изправени виражите и тежките завои и ще бъдат поставени мантинели. Така трафикът ще се редуцира минимум с 40 до 50%”, подчерта Нанков. Граждани на Симитри и Кресна трябва да изразят позиция по предложени 5 варианта за трасето в участъка между Крупник и Кресна. На обсъжданията присъстват и представители на екоорганизации.
Предвиждат се 5 пътни възела, които ще свързват двете платна на автомагистрала „Струма“ в района на Кресна и Симитли, съобщи още министърът и допълни, че са проектирани зони за отдих и търговия в рамките на общините, през които ще преминава трасето на т.нар. „Източен вариант“ на магистралата.
„Като всеки нов проект, и този поражда освен големи очаквания, и големи притеснения. Опитваме се да разсеем тяхната несъщественост, защото за всичко сме се погрижили, включително за местния бизнес и икономика”, посочи Николай Нанков.
Той обясни, че вариантът за построяване на двете платна извън дефилето ще оскъпи построяването на магистралата с над 800 млн. лв. Построяването на две нови трасета ще изисква повече време, а това би могло и да навреди на местния бизнес и икономиката. „Забавянето с всеки ден на строителството на магистралата ни коства жертви”, изтъкна министърът.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.