Математиката е най-трудният предмет за учениците от V до X клас
Математиката е най-трудният предмет за учениците от V до X клас. По-малките определят като сложни също история и география, а по-големите – физика и химия. Това показват резултатите от електронната анкета сред учениците, организирана от Министерството на образованието и науката (МОН) във връзка с прегледа на учебните програми от I до X клас.
В проучването, анонимно и на доброволен принцип са участвали 5200 деца. Учениците са споделили мнението си за отделните предмети по степента на трудност за научаване, необходимостта и смисъла от придобитото знание, практическата приложимост и метода на преподаване.
Като най-смислена петокласниците и шестокласниците възприемат дисциплината „Човекът и природата“. Независимо че определят за най-сложна математиката, те смятат, че тя развива мисленето. Въпреки това не са убедени, че ще им е полезна в живота.
Децата от V и VI клас трудно приемат прехода от „Човекът и обществото“ към двата отделни учебни предмета „География“ и „История“. Очевидна е необходимостта от засилване на синхрона в учебните програми между двете дисциплини в тези класове. Подобен проблем има и в VII клас при разделянето на „Човекът и природата“ на „Химия“ и „Физика“. Инвестициите в създаване на STEM кабинети, проектното обучение и работата в групи биха помогнали за преодоляване на тези трудности.
Гимназистите (VIII-X клас) масово не осъзнават практическата полза от знанията по математика, български език и литература и физика. Те намират за важни и полезни географията и чуждите езици. Учениците с успех под много добър 5.20 по-трудно разбират смисъла на изучаваното в училище.
Учениците от първи гимназиален етап най-често искат материалът да бъде разглеждан чрез практически примери и реални житейски ситуации, необходимо им е и повече време за упражнения, особено по математика.
Гимназистите признават опитите на своите учители да представят учебния материал по разнообразен начин, за да бъде възприет по-добре, включително чрез използване на образователни платформи. Едновременно с това, също като по-малките, те отчитат като сериозен дефицит липсата на работа в групи и недостатъчното време за разбиране и затвърждаване на новите знания. Учениците рядко са ангажирани в проектни дейности по предмети с голям брой часове като български език и литература и математика. Почти всички отчитат необходимостта от повече упражнения.
Работни групи към МОН преглеждат учебните програми по всички общообразователни предмети, изучавани от I до X клас. Част от този процес са проучванията на мненията на учители, ученици и родители.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
INSAIT получи ново финансиране в размер на 1 млн. долара от Google
Компании |Учени провеждат климатичен експеримент в Амазония, наречен "машина на времето"
Любопитно |Венецуела прекрати енергийните си споразумения с Тринидад и Тобаго
Свят |Шефът на СТО за световната търговия след митата: Очуканa и насиненa, но все още на крака
Икономика |КТ "Подкрепа" предлага промени в данъчната и осигурителната система
Политика |Проектобюджетът предвижда минималната заплата от 1 януари да е 605 евро
Политика |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 27 октомври до 2 ноември
Хороскоп |България и „Райнметал“ подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
България |Съветът за съвместно управление договори ротацията на председателя на парламента
България |Новата икономика: Биткойн миньорите пренасочват вниманието си към AI
Икономика |Румен Радев: България трябва да има ясно и открито лице на управление
България |Бил Гейтс смекчи позицията си по отношение на „климатичната катастрофа“
Свят |Енергийният министър: Сигурността на доставките на горива за страната е гарантирана
България |ADVERTORIAL
Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
Коментари
Няма въведени кометари.