НАП ще обменя информация с банки, застрахователи и общини за ревизии и проверки на техни клиенти
Националната агенция за приходите ще обменя електронно информация с банки, застрахователи, общини и други ведомства във връзка с извършвани ревизии и проверки на техни клиенти. Това е възможно с внедряването на две нови електронни услуги, достъпни с квалифициран електронен подпис /КЕП/, с което общият брой на еуслуги на НАП надхвърля 140. Това съобщиха от пресцентъра на НАП.
От днес организациите, които не са страни в контролни производства (например банки, застрахователни дружества и много други), но от тях се изисква информация по конкретна ревизия или проверка, ще могат по електронен път да получават и изпращат документи от и към НАП. Новите услуги: „Връчване на документи на трети лица в рамките на контролни производства“ и „Подаване на документи от трети лица в рамките на контролни производства“ ще спестят значително време и разходи на участниците в данъчните производства, съобщават от приходното ведомство.
За последната година над 1 млн. документа са разменени изцяло онлайн в рамките на 200 000 проверки и ревизии чрез информационната система „Контрол“, съобщават от НАП.
Новите електронни услуги са добавени в портала за е-услуги на НАП: https://inetdec.nra.bg/. Достъп до услугите за получаване на документи и предоставяне на отговори имат представляващия или упълномощени от него лица, след направена регистрация в портала за еуслуги, достъпни чрез квалифициран електронен подпис (КЕП). Това става с подаване на заявление за съответната услуга.
Националната агенция за приходите призовава отново своите клиентите да отложат посещенията си в офис на ведомството до преустановяването на извънредното положение, като дотогава използват електронните услуги, достъпни портала за е-услуги. Структурите на НАП продължават да работят и да обслужват клиенти при допълнителни мерки за защита и постоянна дезинфекция на помещенията. Подробна информация за данъчните и осигурителни правила по време на извънредното положение е достъпна в специална рубрика на сайта на НАП: https://nap.bg/page?id=762. Информационният център на НАП отговаря на въпроси на клиенти на телефон: 0700 18 700 от 8.30 часа до 18.00 часа в делнични дни, на цена според тарифите на съответния оператор.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Бил Гейтс смекчи позицията си по отношение на „климатичната катастрофа“
Свят |Изследване: Посещаването на галерии може да подобри здравето
Любопитно |Белгийският премиер заплаши с оставка, ако преговорите за бюджета не постигнат успех
Свят |Кати Ууд вижда хуманоидните роботи като най-голямата възможност в AI сферата
Икономика |Meta, TikTok и Snap се обявиха против забраната за социални мрежи за младежи в Австралия, но ще се съобразят с нея
Технологии |Седмичен хороскоп: Звездите за бизнеса от 27 октомври до 2 ноември
Хороскоп |България и „Райнметал“ подписаха договор за изграждане на завод за барут и боеприпаси
България |Съветът за съвместно управление договори ротацията на председателя на парламента
България |Новата икономика: Биткойн миньорите пренасочват вниманието си към AI
Икономика |Румен Радев: България трябва да има ясно и открито лице на управление
България |„Лукойл“ ще продаде международните си активи
Енергетика |Тръмп и Такаичи обещаха нова „златна ера“ в отношенията между САЩ и Япония
Политика |Борсите в Европа записват понижения в очакване на решението на Фед за лихвите*
Финанси |ADVERTORIAL
Eксперти от ЦИЕ ще анализират имотния пазар в еврозоната на конференцията „Inspire to Higher 2025“ на 31 октомври
Коментари
Няма въведени кометари.