КЗП предупреди за риск от спекула със стоки и услуги

КЗП предупреди за риск от спекула със стоки и услуги

Има повишен риск от спекула със стоки и услуги в ситуацията на потребителска психоза, заяви за БНР председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов.

Той съобщи, че в КЗП вече има над 20 жалби за откази на туроператори да върнат пари при опит за отмяна на насрочени пътувания. Става въпрос за планирани за по-късно през тази година пътувания в рискови заради сегашната ситуация с коронавируса места, поясни Маргаритов и посъветва да не се бърза с отменянето на планирани по-напред във времето пътувания.

„Основният спор, който се заражда, е към кой момент можете да се откажете от пътуване, резервирано в място, където има възникнал форсмажор. Законът казва, че можете да отмените такова пътуване до последния момент преди тръгването, но не казва в кой по-ранен момент можете да го направите. При извънредни и непредвидени обстоятелства, свързани със съответната дестинация, буквално до часа преди тръгване потребителите могат да прекратят договора за пътуване и да си получат обратно платените разходи“, категоричен е Маргаритов.

Комисията за защита на потребителите вече е готова с годишния доклад за дейността си. През 2019 г. подадените жалби и сигнали на потребители са били над 20 хиляди.

„Много търговци не се впечатляват от санкциите, защото те не са достатъчно високи, преглъщат ги, плащат ги и продължават нелоялни търговски практики с доста широк отзвук сред потребителите“, каза още Маргаритов.

По думите му, онлайн пазаруването става все по-популярно, като вече има случаи на откровени измами и заплатени големи суми за доставка на различни стоки, които така и не пристигат. Извършителите на тези измами обаче трудно могат да бъдат открити, отбелязва председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов и препоръчва да бъдем по-внимателни и при пазаруване през социалните мрежи.

 

Коментари

НАЙ-НОВО

|

НАЙ-ЧЕТЕНИ

|

НАЙ-КОМЕНТИРАНИ