Нов етичен кодекс в НАП: Данъчните стават внимателни, безпристрастни и неподкупни
Националната агенция за приходите подготви нов етичен кодекс за своите служители. Той изисква от данъчните да са внимателни към всеки клиент, без значение дали той е богат или беден, да са политически неутрални и да не получават подаръци и облаги, които могат да попречат на тяхната безпристрастност.
Новите правила задължават служителите внимателно да изслушват всеки клиент, да използват позитивен език и да признават допуснати грешки. Те са длъжни и да не допускат по никакъв начин дискриминирането на клиент заради неговата народност, произход, етническа принадлежност, религия, възраст, пол, сексуална ориентация, раса, образование, убеждения, семейно, служебно, обществено, политическо или материално положение. Освен това, им се забранява да изразяват мнения и твърдения, които накърняват правата, честта, достойнството и доброто име на другиго, в т.ч. и твърдения, засягащи репутацията на публични и частни организации. Спазването на правила е задължително за всеки, който работи в приходната агенция, независимо от поста, който заема.
И клиентите на агенцията, и нейните служители имат право да бъдат информирани за всяко действие или решение, освен ако информацията не е защитена със закон или не засяга чужди права, предписват правилата.
Заради достъпа на служителите на НАП до защитена информация, те ще се задължени да опазват данните на клиентите, както и на всяка странична информация, която е станала известна покрай изпълнението на служебните им задължения. Тази етична норма ще се отнася и за напусналите данъчната система.
От друга страна, всяка ситуация на конфликт на интереси ще трябва да се докладва на прекия ръководител. С оглед на безпристрастността на тяхната работа, на данъчните им се забранява да получават подаръци и друг облаги. Разрешено е само приемането на вещи с незначителна стойност.
Ако МВР, прокуратура или друг държавен орган разследва служител на приходната агенция, той трябва веднага да докладва за това. На свой ред агенцията защитава всеки свой служител до категорично доказване на неговата вина.
Ключови думи
ОЩЕ ОТ КАТЕГОРИЯТА
|
|
Коментари
Няма въведени кометари.